سرزمین عجایب ویلی (Willy's Wonderland)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

نیکلاس کیج که هر فیلمی به او پیشنهاد بدهند می پذیرد در آن بازی کند، تنها بازیگر مشهور فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

در شهری کوچک، محلی به نام « سرزمین عجایب ویلی » وجود دارد که در آن عروسک و وسایل بازی کودکان وجود دارد اما این محل نفرین شده است و عروسک هایش هم آدم ها را گاز می گیرند! در این وضعیت، یک مرد بی هویت بیکار از راه می رسد تا عروسک ها را از میان بردارد و...

کارگردان کیست ؟        

کوین لویس که در دهه اول قرن بیست و یکم متخصص ساخت آثار ضعیف و فاجعه در هالیوود بود. لویس در سال 2007 خود را بازنشست کرد اما حالا پس از 14 سال با یک فاجعه دیگر به سینما بازگشته!

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

هویت فیلم بر پایه کشتار بنا شده است. هرچند این کشتار مضحک و خنده دار از آب درآمده اما به هرحال برای افراد کم سن و سال مناسب نیست. چند صحنه جنسی هم در فیلم وجود دارد که باعث می شود « سرزمین عجایب ویلی » برای افراد کم سن و سال اثر مناسبی نباشد.

سرزمین عجایب ویلی (Willy's Wonderland)

نکات مثبت فیلم ؟

تماشای بازی بدون دیالوگ نیکلاس کیج در دقایق مختلف فیلم، لبخند را به لبان شما خواهد آورد! بازی بسیار بد نیکلاس کیج در فیلم به حدی برجسته است که امکان ندارد شما را به خنده نیندازد و همین خنده ها احتمالاً بهترین دستاورد فیلم برای تماشاگر خواهد بود!

نکات منفی فیلم ؟

« Willy's Wonderland» در تمامی بخش ها یک ویرانه تمام عیار است. مشکلات « سرزمین عجایب ویلی » به حدی زیادی است که به سختی می توان آن را یک فیلم حرفه ای بلند نامید!

فیلمنامه « Willy's Wonderland » چیزی در حد کارهای هنرجویی در ترم اول کلاس های فیلمنامه نویسی است. از آن دست فیلمنامه هایی که حتی در همان آموزشگاه ها نیز رد می شوند اما اینجا به فیلم سینمایی تبدیل شده است!

قهرمان بی کلام فیلم، یک کاریکاتور تمام عیار است. شخصیتی بدون هویت که اصلاً نمی دانیم اینجا چه کار می کند، چرا همه را قلع و قمع می کند و در کل، حرف حسابش چیست!

در کنار نیکلاس کیج که یکی از بدترین بازی های دوران بازیگری اش را در اینجا ارائه داده، بازیگران نقش های مکمل نیز فاجعه هستند!

یکی از مفرح ترین لحظات فیلم، مصرف نوشیدنی انرژی زا توسط نیکلاس کیج در فیلم است. نوشابه هایی که هر چند دقیقه یک بار فیلم با جزئیات مصرف آن ها را به تصویر می کشد و احتمالاً پول خوبی هم از این راه به جیب زده است!

مراحل فنی فیلم که شامل تصحیح رنگ و نور می شود، چیزی در حد کارهای هنرجویی است!

سرزمین عجایب ویلی (Willy's Wonderland)

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

اینکه بدانید شما هم می توانید همین حالا پس از تماشای فیلم دوربین برداشته و فیلم بسازید!

حرف آخر :                            

« Willy's Wonderland » به سختی می تواند یک اثر بلند حرفه ای معرفی شود. شاید اصلی ترین دلیل برای پذیرش « سرزمین عجایب ویلی » به عنوان یک فیلم، حضور نیکلاس کیج است. «Willy's Wonderland » به حدی ضعیف و سطحی ساخته شده که می تواند در تمام دقایق لبخند را به لبان تان بیاورد و روزتان را بسازد! 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

سرزمین عجایب ویلی (Willy's Wonderland)

سرزمین عجایب ویلی (Willy's Wonderland)

کارگردان : Kevin Lewis

فیلمنامه : G.O. Parsons

بازیگران :

Nicolas Cage...The Janitor

Emily Tosta...Liv

Beth Grant...Sheriff Lund

Ric Reitz...Tex Macadoo

ژانر : اسلشر

زمان : 88 دقیقه

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)