شهرهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه

شهرهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه


منبع: روزیاتو

175

1399/12/5

18:37


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ماجراجویی در طبیعت و مشاهده جاذبه های گردشگری تهران بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. البته اگر محدودیت های زمانی و مالی برای ماجراجویی وجود نداشت قطعا همه افراد در سفر و ماجراجویی بودند. اما سفر هایی هم هستند که محدودیت زمانی و مالی برایشان معنی ندارد و همه می توانند آن را در طول یک روز تجربه کنند. رفتن به شهر های دیدنی نزدیک تهران و اقامت یک روزه در آنجا می تواند تجربه ای متفاوت و لذت بخش برای ما باشد.

ما در این مقاله می کوشیم تا برای سفر یک روزه در اطراف تهران بهترین ایده ها را به شما بدهیم. همچنین شما نیز با جاذبه هایی که در اطراف تهران وجود دارد بیشتر آشنا شوید. البته برای راحتی بیشتر اعضای خانواده و یا دوستانتان می توانید در نزدیکی این شهر ها ویلا اجاره نمایید. برای اجاره ویلا هم می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین شهر های دیدنی اطراف تهران را بیان کنیم.

تنگه واشی

یکی از دیدنی ترین جاذبه های اطراف تهران که تجربه رودخانه نوردی را برای شما رقم می زند، تنگه واشی است. تنگه واشی، نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد. اگر قصد دارید در یک روز تابستانی به منطقه ای خوش آب و هوا و خنک بروید، تنگه واشی بهترین گزینه است. شما پس از عبور از رودخانه واقع در این منطقه و گذر از صخره های کوچک و بزرگ، می توانید بر روی دیواره تنگه، کتیبه های دیدنی از دوره قاجار را تماشا کنید. همچنین پس از گذر از رودخانه به بهشت ساواشی خواهید رسید که بسیار زیبا و دیدنی است.

پس از کمی استراحت در دشت ساواشی، باید به رودخانه نوردی خود ادامه دهید. پس از گذر از رودخانه سا، در انتهای مسیر به آبشار دیدنی و جذاب تنگه می رسید. بهترین زمان برای سفر به تنگه واشی، فصل تابستان است؛ چرا که زمستان های بسیار سردی دارد.

دشت گرچال واقع در افجه

از دیگر مقصد های جذاب، برای سفر یک روزه می توان به روستای افجه اشاره کرد. این روستا واقع در۸ کیلومتری لواسان می باشد. دشت گرچال یا همان دشت هویج در بالادست این روستا کوهستانی واقع شده است. این دشت، طبیعتی وسیع و زیبا دارد و برای سفر یک روزه بسیار مناسب می باشد. این دشت، روزگاری محل رشد هویج بوده که امروزه خبری از آن هویج های نارنجی نیست. شما می توانید در روستای افجه باغ هایی از گیلاس و گردو را هم مشاهده کنید. ترکیب رنگ های قرمز و سبز این باغ ها و همچنین رودخانه های افجه و تبله، چشم انداز های این روستا را دیدنی تر کرده است.

این روستا در تمام فصول سال می تواند مقصد مناسبی برای سفر یک روزه باشد. برای سفر به این محل شما باید به سمت شمال شرقی تهران حرکت کرده و در اتوبان بابایی، وارد جاده لشگرک شوید. پس از رسیدن به لواسان، باز هم به سمت شمال شرق حرکت کنید و در نهایت وارد جاده لواسان به سینک شوید. شما پس از ۸ کیلومتر به روستای افجه خواهید رسید.

لواسان و سد لتیان

یکی دیگر از مقصد های جذاب و دیدنی برای سفر یک روزه اطراف تهران، لواسان است. این منطقه بسیار خوش آب و هوا می باشد و حدود ۱۴ کیلومتر از تهران فاصله دارد. لواسان یکی از پر طرفدار ترین مناطق برای سفر های یک روزه و یا چند ساعته است. همین امر موجب شده در این محل، ویلا و سوئیت های بسیاری برای استراحت مسافران محیا شود. البته ویلا های لوکس بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد که لذت سفر را برای مسافران بیشتر می کند. شما می توانید برای اجاره ویلا در لواسان به وب سایت های معتبر مراجعه کنید و ویلایی با قیمت مناسب و لوکس را رزرو نمایید.

وجود رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان به زیبایی هایی لواسان افزوده است. شما می توانید برای لذت بردن از طبیعت سبز و با طراوت این منطقه در فصل های تابستان و بهار به آن سفر کنید. این منطقه آب و هوای تمیزی دارد و برای دور بودن از شلوغی ها و آلودگی های پایتخت بسیار مناسب است. برای دسترسی به لواسان شما باید وارد بزرگراه بابایی شده و بعد از عبور از پیچ و خم های جاده، وارد لواسان شوید.

فشم

یکی دیگر مقاصد مناسب برای سفر های یک روزه، فشم است. منطقه ای ییلاقی که در محدوده شمیرانات واقع شده است و نزدیک به ۲۸ کیلومتر با تهران فاصله دارد. این منطقه بسیار خوش آب و هوا بوده و مقصد مناسبی برای پایتخت نشینان می باشد. روستا ها و باغ های موجود در این منطقه، آن را به منظره ای دیدنی تبدیل ساخته است. فشم در تمام فصول سال دیدنی می باشد؛ از بهار و تابستان خوش آب و هوا و سرسبز گرفته تا پاییزی که برگ های درختان آن را به سرزمینی رویایی تبدیل ساخته است.

البته وجود پیست های اسکی در این منطقه باعث شده است که افراد علاقه مند به اسکی، در فصل زمستان به این منطقه سفر کنند. برای دسترسی به فشم باید وارد اتوبان بابایی شده و مسیرتان را در اوشان فشم ادامه دهید و به جاده زایگان وارد شوید. پس از آن در جاده سلامت مسیر کوتاهی را خواهید رفت و در نهایت به فشم می رسید.

کردان

یکی از پر طرفدار ترین مناطق برای سفر های یک روزه، روستای کردان است. این روستا در ۶۵ کیلومتری تهران قرار دارد و منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا است. به دلیل محبوبیت زیاد کردان برای پایتخت نشینان، ویلا ها و سوئیت های لوکس زیادی در آن وجود دارد. البته اگر تمایل دارید که برای استراحت ویلایی را اجاره کنید، می توانید از طریق وب سایت های معتبر برای اجاره ویلا در کردان اقدام نمایید. وجود باغ های میوه و رود خروشان کردان، این منطقه را پیش از پیش دیدنی کرده است. شما می توانید انواع درخت های توت، زردآلو و گیلاس را در این منطقه مشاهده کنید.

بهترین زمان سفر به کردان در فصل های بهار، تابستان و پاییز است. برای دسترسی به این محل باید به سمت کرج رفته و وارد آزادراه قزوین شوید. پس از رسیدن به دوراهی وارد بلوار شهدای کردان شوید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو