جهانپور: ارادت وزیر بهداشت به کارکنان آرامستان‌ها بر کسی پوشیده نیست

56

1399/12/5

18:50


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارادت وزیر و مجموعه وزارت بهداشت به کارکنان خدوم آرامستان‌ها و متصدیان تغسیل و تطهیر مانند همه همکاران در خط مقدم درمان و مدافعان سلامت بر کسی پوشیده نیست.

جهانپور: ارادت وزیر بهداشت به کارکنان آرامستان‌ها بر کسی پوشیده نیست

به گزارش بهداشت نیوز ،کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره حاشیه‌های پیش آمده پس از صحبت‌های روز گذشته وزیر بهداشت، افزود: روی سخن و محتوای صحبت‌های وزیر بهداشت مشخص‌تر از آن بود که برخی تعمداً با تحریف و حذف مقدمه و موخره به دنبال انحراف مخاطب و افکار عمومی از اصل کلام باشند.
 
وی ادامه داد: هیچ خطاب یا کنایه و ایما و اشاره‌ای که حتی شائبه رنجش خاطر زحمت‌کش‌ترین اقشار این جامعه که متصدیان تغسیل و تطهیر در آرامستان‌ها هستند در سخنان ایشان وجود نداشت.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد کرد: در آغازین روزهای همه گیری کرونا، وزیر بهداشت توجه ویژه به کارکنان عزیز آرامستان‌ها و سلامت آنها را شاید بیش و پیش از هر مسئول دیگری مورد تاکید قرار داده و حداقل بنده به خوبی یاد دارم در سخت‌ترین روزها به رغم تنگناهای کمبود کیت تشخیصی و تعداد تست روزانه، موضوع الزام تشخیص و تفکیک فوت شدگان کرونایی و اقلام حفاظتی مورد نیاز کارکنان خدوم آرامستان‌ها که شجاعانه همراه با گروه‌های جهادی، موضوع حفظ حرمت اموات مسلمین و تغسیل و تطهیر اجساد متوفیان را بر عهده گرفته بودند و تاکید ویژه بر تدوین و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی این عزیزان هر روز بلکه هر ساعت، دغدغه ایشان بود.
 
وی تصریح کرد: لذا برخی دایه‌های دلسوزتر از مادر به ویژه آنها که خطاب برخی گلایه‌ها یا بخشی از شکوائیه ایشان بودند، موضوع را از اصل آن منحرف نکنند. حتی روزهای اول که به دلیل کمبود آزمایشگاه‌های تخصصی پاسخ تست‌ها با تأخیر می‌آمد، وزیر بهداشت اعلام کرد هرگونه موارد مشکوکی که برای دفن به آرامستان می‌رود را مثبت تلقی کنید که متولیان و متصدیان آرامستان‌ها و پرسنل خدوم تغسیل و تطهیر آسیب نبینند.
 
جهانپور گفت: این عزیزان و ارج گزاری و پاس‌داشت خدمات بی بدیل آنها بر همه ما فرض مسلم است و دست یکایک این بزرگواران و خادمان مردم را می بوسیم و در مقابل عظمت تلاش و ایثارشان اظهار تواضع و فروتنی داریم و البته همچنان هم امیدواریم معدودی که مقاصد و اغراض دیگری دارند به ادامه حاشیه سازی ها که موجبات رنجش خاطر این عزیزان را فراهم می آورد، خاتمه دهند.
 
به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته (دوشنبه) در مراسم نوزدهمین پویش ره سلامت در صحبت‌هایی که با گلایه همراه بود، گفت: فقط ما ته رودخانه زخمی و جنازه جمع می‌کنیم، خب به جای وزیر بهداشت، مدیرکل مرده شورخانه بگذارید. وزیر بهداشت برای چه می‌خواهید؟
 
وزیر بهداشت اظهار کرد:  از برخی از اتفاقات کشور اطلاعی نداریم. دیشب در ایلام خانم جوانی اینتوبه شد که حامله بود و با سزارین، نوازدش را به دنیا آوردیم. نمی دانم که این نوزاد هرگز مادر خودش را می بیند یا خیر و یا چشم این مادر بر سیمای فرزندی که ماه ها در شکمش نبضش را حس کرده، باز خواهد شد یا خیر. اما چه کسی عامل مرگ این بانوی ایلامی است؟
 
نمکی افزود: ما کی برای تردد از مرزها به سمت عتبات و برگشت آن اجازه دادیم؟ چه کسی از من در این رابطه نامه دارد؟ کجا من و همکارانم با بعضی از این ترددها، موافقت کردم؟ اتوبوسی می آید که در مرز می گیریم، فرد مثبت پیاده می شود و اتوبوس تا فلان شهرستان می رود و وقتی ردیابی می کنیم، موارد مثبت در آن شهرستان پیدا می شوند.
 
وزیر بهداشت گفت: تا کجا همکاران من باید تاوان ندانم کاری بقیه را بپردازند؟ چه گناهی کرده ایم بعد از ۱۳ ماه که باید موج بیماری ایجاد شود و ما موج را بشکنیم و شهید بدهیم. خدا شاهد است داغ شهدای سلامت من را نابودم کرده است. ناب ترین نیروهای نظام سلامت را در این مدت از دست دادیم. داغی برای هیچ فرمانده ای بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش یکی یکی نفله شوند، آن هم خیلی موارد به دلیل ندانم کاری و سهل انگاری دیگران.
 
منبع:ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو