رفتار امروز در ساعات پایانی شاهد یک تغییر معنادار بود؛ تقاضاها توانستند به کمک شاخص بشتابند و فشار عرضه را در یک ساعت پایانی کاهش دهند. البته این نوع نگاه خوش بینانه خبر از بازگشت احتمالی بازار می‌دهد اما در سوی دیگر سابقه رفتار بازار نشان داده هنوز نمی‌توان قایل به قطعی بودن این گزاره بود. فعالان بازار با اشاره به سرعت خروج پول از بورس که بازار را در یک سیکل کاهشی قرار داده، معتقدند فشار سمت عرضه فعلاً پُرزور شده است. سمت تقاضا اما همچنان در انتظار تعیین تکلیف برخی رویدادها و تحولات خارج از بازار است. در سویی اما بازارهای رقیب سهام هم همچون اوراق بدهی و بیت کوین سیگنال‌های منفی را به سهام انتقال می‌دهند.

بورس بازان البته بررسی سند سیاستی کشور را در صحن مجلس با دقت دنبال می‌کنند، هر چند که تحولات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها دغدغه اصلی و انتظار آنان از تصمیم رفتار آینده‌شان است. از دید ناظران تا سه ماه آینده با توجه به توافقات ایران و آژانس باید در انتظار دیدارهای دیپلماتیک قوی میان طرف‌های برجام بود که در هر صورت می‌تواند سیگنال‌های متغییری را به بازار ارسال کند.

نشانه‌های امید در بازار سهام

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

بعد از گذشت چهار روز، تغییری در روند معاملات صورت گرفت و  بازار از حالت یکنواخت خود خارج شد. در یک ساعت پایانی تقاضای قابل توجهی در بازار ایجاد شد به نحوی که صف فروش بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز و مطرح، جمع‌آوری شد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «پیش بینی بورس فردا 6 اسفند؛جدال بورس بازان نفس‌گیر می‌شود» بخوانید.