پوتین مهارت خود را در اسکی نشان داد

منبع: برترین ها

91

1399/12/6

02:39


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار با لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با او در سوچی اسکی بازی کرد.

فرارو: رئیس جمهور روسیه در پیست اسکی سوچی مهارت خود را به نمایش گذاشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی میزبان الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود بود و با او به انجام اسکی در دامنه کوه‌های این منطقه پرداخت.

آن‌ها در سخنان مختصری که پیش از آغاز مذاکراتشان مطرح کردند بر روابط نزدیک اقتصادی و فرهنگی میان این دو کشور تاکید کردند.

پوتین گفت که روسیه همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری و اقتصادی بلاروس است. لوکاشنکو از مسکو به خاطر حمایت‌های اقتصادی‌اش تشکر کرد و گفت: بودجه‌ای که در اقتصاد بلاروس سرمایه‌گذاری شد به خوبی هزینه شده است.

لوکاشنکو همچنین واکسن روسی اسپوتنیک وی برای مقابله با کووید ۱۹ را تحسین کرد که نخستین محموله از آن در دسامبر ۲۰۲۰ وارد بلاروس شد.

روسیه و بلاروس یک پیمان اتحادیه‌ای دارند که روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی نزدیک را پیش بینی می‌کند، اما آن‌ها اغلب درگیر اختلافات سختی هستند. لوکاشنکو پیش از انتخابات ۹ اوت در بلاروس بار‌ها کرملین را به تحت فشار گذاشتن بلاروس برای دست کشیدن از استقلالش متهم کرده بود. اما به دنبال انتقادات آمریکا و اتحادیه اروپا از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعمال تحریم بر این کشور، لوکاشنکو مجبور شده تا مستقیما به حمایت‌های روسیه تکیه کند.

پوتین مهارت خود را در اسکی نشان داد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو