طرز تهیه کیک ارل گری

طرز تهیه کیک ارل گری خوشمزه با چای ارل گری

کیک ارل گری یک کیک ساده با طعم چای ارل گری است که به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های کافی شاپی مورد استفاده قرار می گیرد. بو و عطر ارل گری در کیک، طعم خوشایندی را به آن می دهد. این کیک را می توان با شکلات آب شده یا باترمیلک تزیین نمود. این کیک ساده را در کنار چای سرو کنید و از بوی آن لذت ببرید. این کیک خوشمزه را می توانیم جایگزین کیک های تکراری برای میان وعده یا عصرانه کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ارل گری
آرد قنادی۱۶۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
شکر۵۰ گرم برای زرده
شکر۱۰۰ گرم برای سفیده
روغن۸۰ گرم
شیر داغ۱۶۰ میلی لیتر
چای ارل گری۱۵ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک ارل گری

مرحله اول

برای این کیک بهتر است از تی بگ ارل گری استفاده شود. اگر از غیر تی بگ استفاده می کنیم، باید ابتدا چای را کف دستمان پودر کنیم. سپس ۱ قاشق غذا خوری چای را درون شیر داغ بریزیم و بگذاریم ۱۰ دقیقه کنار تا دم بکشد.

مرحله دوم

اگر از تی بگ استفاده می شود، تی بگ را باز می کنیم و درون شیر داغ به مدت ۱۰ دقیقه قراردهیم. ابتدا در دو کاسه مجزا سفیده و زرده را از هم جدا می کنیم. ۵۰ گرم شکر و وانیل را به زرده اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا کرمی و کشدار شود.

مرحله سوم

سپس شیر چای را صاف کرده و به زرده ها اضافه می کنیم و با هم زن می زنیم. شیر باید ولرم شده باشد و از داغی بیفتد. روغن را به زرده ها کم کم اضافه می کنیم و با همزن می زنیم. آرد را با باقی مانده چای مخلوط کرده و در ۳ مرحله به زرده ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در کاسه تمیزی سفیده ها را همراه با باقی مانده شکر می زنیم تا کف کند و سفیده فرم بگیرد و از ظرف نریزد. مقداری سفیده را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مواد زرده و آرد را روی سفیده تخم مرغ ها می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس در یک جهت با لیسک مخلوط می کنیم تا پف سفیده ها از بین نرود. در ادامه کف قالب کیک را با روغن جداکننده با روغن مایع چرب می کنیم. سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و ۲ بار روی سطح می کوبیم تا حباب ها خارج شود.

مرحله ششم

قالب را در فری که از قبل با دمای ۱۴۰ درجه گرم کرده ایم، به مدت ۶۰ دقیقه در همان دما قرار می دهیم تا کیک پخته شود. بعد از پخت بلافاصله قالب را به صورت وارونه می گذاریم تا پف کیک از بین نرود. کیک را می توان با شکلات آب شده یا باترمیلک تزیین و سرو نمود.