طرز تهیه حلوای هویج ارومیه ای

طرز تهیه حلوا هویج ارومیه مجلسی خوشمزه حلوای هویج ارومیه در تهران طرز تهیه حلوای هویج ارومیه با گلوکز

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی ازاین نوع حلواها، حلوای هویج ارومیه ای است. این حلوا به عنوان سوغات شهر ارومیه است که بافت متفاوتی با حلواهای دیگر دارد. این حلوا را می توان به عنوان عصرانه در کنار چای می توان سرو نمود. وجود هویج و گردو و شیره انگور در این حلوا، حلوایی مقوی و مفید بوجود می آورد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا هویج ارومیه
هویج۵۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
شیره انگور۱۰۰ گرم
گردو۳۰ عدد
گلاب۴ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری

دستور پخت حلوای هویج ارومیه

مرحله اول

برای تهیه حلوای هویج ارومیه ای ابتدا هویج ها را شسته و پوست روی آن را نازک می کنیم. سپس در یک قابلمه بزرگ، هویج ها را با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا هویج رنده شده و شکر را به خوبی مخلوط می کنیم و حدود ۱ ساعت می گذاریم تا هویج آب بندازد. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجاره می دهیم هویج ها آب بیندازد و آب اضافی آن کامل تبخیر شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیره انگور را به قابلمه اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا شیره هم سفت شود و به طور کامل به خورد هویج ها برود. پس از اینکه شیره به خوبی غلیظ شد و حلوا جمع شد، پودر هل را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس گردو های خرد شده را داخل حلوا می ریزیم و هم می زنیم. وقتی خوب هم خورد و تفت داده شد، گلاب را اضافه می کنیم. وقتی بوی گلاب خارج شد، شعله را خاموش کرده و می گذاریم تا خنک شود. حلوا را در ظرف مناسب سرو می کنیم.