طرز تهیه چیپس سیب زمینی حلقه ای

چیپس سیب زمینی حلقه ای ترد , طرز تهیه چیپس سیب زمینی حلقه ای

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز چیپس سیب زمینی به عنوان تنقلات و میان وعده مورد علاقه افراد مختلف در گروه سنی های مختلف بوده است. از آن جا که مواد غذایی آماده مانند چیپس های بسته بندی، سالم نیستند و با توجه به افزودنی هایی که دارند برای تغذیه کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود، در این دستور روش ساده طبخ چیپس سیب زمینی حلقه ای بیان می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس سیب زمینی حلقه ای
سیب زمینی۲۵۰ گرم
نشاسته ذرت۴۵ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی

دستور پخت چیپس سیب زمینی حلقه ای

مرحله اول

برای تهیه چیس سیب زمینی حلقه ای خوشمزه و مخصوص ابتدا یک قابلمه مناسب بر می داریم و سیب زمینی ها را شسته و به همراه ۲ پیمانه آب درون آن می گذاریم، سپس با حرارت ملایم می گذاریم تا به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی سیب زمینی کامل پخت، از روی گاز برداشته و می گذاریم سرد شود. سپس پوست آن را می کنیم و آن را رنده می کنیم. در ادامه ادویه ها را به همراه فلفل سیاه و نمک به سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم. مثل خمیر خشک بدست می آید. روغن به آن اضافه می کنیم تا خمیر لطیف و یک دستی بوجود آید. دو نایلون برداشته و خمیر را بین آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با وردنه آن را پهن می کنیم. سپس با کاتر آن را برش می دهیم. سپس روغن را درون تابه ریخته و می گذاریم تا روی شعله گاز، داغ شود. سپس سیب زمینی ها را داخل تابه سرخ می کنیم. روغن باید داغ داغ شود تا سیب زمینی ها ترد شود.