به نقل از فاکس بیزینس، رئیس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به تداوم بحران ناشی از کرونا گفت: چشم انداز اقتصاد آمریکا هنوز در سطح بالایی از نااطمینانی قرار دارد اما با توجه به روند واکسیناسیون عمومی ممکن است شرایط تا آخر امسال بهتر شود. پاول مسیر اقتصاد آمریکا را در ماه های آینده کاملا وابسته به روند مقابله با کرونا دانست و افزود: در ماه های اخیر شاهد این بودیم که آمار مبتلایان و قربانیان خیلی بالا رفت. این مساله تاثیر زیادی روی زندگی میلیون ها آمریکایی داشت و روند اشتغال زایی را هم با مشکلات زیادی مواجه کرد.  

نرخ بیکاری آمریکا اکنون فاصله زیادی با نرخ چهار درصدی قبل از کرونا دارد و اکنون به سطح ۶.۳ درصد رسیده است اما با توجه به اینکه ۱۰ میلیون آمریکایی از بازار کار خارج هستند امکان افزایش نرخ بیکاری تا ۱۰ درصد هم در ماه های آتی در صورتی که اشتغال زایی خوبی صورت نگیرد، وجود دارد.  

بانک مرکزی آمریکا در هدف گذاری تازه تورمی خود در نظر  دارد تا اجازه عبور نرخ تورم از دو درصد را بدهد تا نقدینگی لازم به بازارها تزریق شود. انتظار می رود پس از بهبود شرایط هم نرخ تورم تا مدتی بالای سطح دو درصدی باقی بماند.  

پاول در بخش دیگری از سخنانش گفت: هم نرخ بیکاری و هم نرخ تورم فاصله زیادی از آنچه هدف گذاری کرده بودیم دارد و زمان لازم است تا به پیشرفت در دستیابی به اهداف تعیین شده خود برسیم.  

نرخ بهره آمریکا اکنون در بازه صفر تا ۰.۲۵ درصدی قرار دارد و بانک مرکزی هر هفته ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه شرکت های مختلف را خریداری می کند. مقامات بانک مرکزی وعده داده اند نرخ بهره را در سطح پایین نگه دارند به گونه ای که در آخرین گزارش این نهاد پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۳ نرخ بهره پایین حفظ شود.