ژنرال جان هایتن در نشست مجازی به میزبانی اتاق فکر مرکز مطالعات بین الملل و راهبردی مستقر در واشنگتن گفت که ما  ایران را توجه داریم زیرا این کشور به روش قابل توجهی به ساخت موشک ادامه می دهد و ما باید بتوانیم به آن پاسخ دهیم.

وی ادامه :کره شمالی یکی از تهدیدها برای ایالات متحده است زیرا این کشور توانایی واقعی استفاده از سلاح های خود علیه آمریکا را دارد.

با این حال، ژنرال هایتن بر لزوم ادامه حفظ و توسعه توانایی های دفاعی در برابر کره شمالی تأکید کرد.

وی افزود: بدون ورود به جزئیات طبقه بندی شده فقط می گویم بروید و به فیلم رژه کره شمالی نگاه کنید و فقط موشک های مختلفی را می بینید که از آن رژه عبور می کنند.

پیونگ یانگ در ۲۶ دی ماه سال جاری در یک مراسم رژه نظامی با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از موشک هایی که به نظر موشک های بالستیک دریاپایه جدید (دریاپرتاب) این کشور هستند، رونمایی کرد.

خبرگزاری ""کی سی ان ای" کره شمالی اعلام کرد که قدرتمندترین سلاح جهان موشک های بالستیک دریاپایه یکی پس از دیگری وارد میدان شهر شدند و توان نیروهای مسلح انقلابی را به نمایش گذاشتند.

براساس تصاویر منتشره توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی نام این موشک های دریاپایه "پوک گوک سونگ ۵" است. این موشک ها مدل بروز رسانی شده موشک پوک گوک سونگ-۴ هستند که پیشتر در جریان یک رژه نظامی در ماه اکتبر (مرداد) از آن رونمایی شده بود.

رهبر کره شمالی در سخنرانی اختتامیه کنگره حزب حاکم متعهد شد که ظرفیت های نظامی و زرادخانه هسته ای کشورش را تقویت کند.