روش هایی برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل

روش هایی برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل


منبع: مینویسم

120

1399/12/6

10:40


از بین بردن سیاهی قاشق استیل

توجه کرده اید قاشق و چنگال های استیل بعد از یک مدت که از آن ها استفاده کرده اید دچار خش و خط زدگی می شوند و یا اینکه چنگال و قاشق های استیل سیاه می شوند؟ برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل را از بین ببرید، می توانید از راه حل هایی که در این پست از مینویسم آورده شده است استفاده کنید. در این پست در مورد چند روش از بین بردن سیاهی قاشق استیل صحبت می شود و راهکارهایی برای رفع سیاهی قاشق استیل ارائه می شود. شما بعد از سیاه شدن قاشق استیل چه می کنید؟

چند تکنیک برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل

علت سیاه شدن قاشق استیل می تواند واکنش استیل با آهن موجود در غذاها و یا تاثیر برخی شوینده ها باشد. اما با قاشق استیل سیاه شده چه کنیم؟ نباید انتظار داشته باشید قاشق های استیلی که سال هاست از سیاه شدنشان می گذرد را مانند روز اول سفید کنید اما برای رفع سیاهی قاشق استیل چند روش و تکنیک وجود دارد که می توانید از یکی از آن ها استفاده کنید و سیاهی قاشق استیل را برطرف کنید و یا حداقل مقدار سیاهی قاشق استیل را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه از بین بردن لکه قابلمه سرامیکی تا مثل روز اول شود

از بین بردن سیاهی قاشق استیل با جوش شیرین و نمک

ابتدا مقداری آب روی لکه ی سیاه روی قاشق استیل بپاشید تا لکه مرطوب شود. سپس مخلوط جوش شیرین و نمک را روی آن لکه بریزید و اجازه دهید این مخلوط به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند و بعد آن را بشویید.

توجه: اگر لکه از بین نرفت این کار را دوباره انچام دهید و مطمئن باشید سیاهی قاشق استیل کاملا از بین می رود.

استفاده از سرکه برای رفع سیاهی قاشق استیل

پاک کردن لکه سیاه قاشق استیل

اگر قاشق استیل شما زنگ زده است یا لکه سیاهی روی آن وجود دارد می توانید از سرکه برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل استفاده کنید. یک دستمال نرم بردارید و آن را به محلول سرکه آغشته کنید و روی لکه قرار دهید و بعد از 5 دقیقه با همان دستمال روی سیاهی قاشق بکشید تا لکه سیاه کاملا از بین برود.

بیشتر بدانید: لکه لبو روی لباس و فرش را چگونه پاک کنیم؟

استفاده از آرد برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل

آرد سفید یک لایه بردار بسیار قوی می باشد. ابتدا قاشقی که لکه سیاه دارد را کاملا خشک کنید. بعد مقداری آرد برداشته و روی قسمت سیاه بریزید به گونه ای که کاملا آن را بپوشاند. بعد از 30 دقیقه آرد را از روی قاشق جمع کنید و آن را تمیز بشویید.

رفع تیرگی قاشق استیل با روغن زیتون

روغن زیتون، وسایل استیل را کاملا تمیز می کند و برق می اندازد. برای پاک کردن سیاهی قاشق استیل 1 قطره روغن زیتون را با یک پارچه تمیز روی لکه سیاه قاشق بکشید و بعد از چند دقیقه مشاهده می کنید که قاشق شما کاملا تمیز شده است.

توجه: از روغن زیتون به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا باعث چسبناکی و تیرگی استیل می شود.

توجه: بعد از تمیز کردن سیاهی قاشق استیل با روغن زیتون، به مدت 24 ساعت از آن استفاده نکنید زیرا باعث کدر شدن استیل می شود.

از بین بردن لکه آب: معرفی 14 ترفند جالب برای از پاک کردن لکه آب روی وسایل چوبی

نو کردن قاشق استیل سیاه شده با آب مقطر و الکل

الکل خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث درخشندگی استیل می شود. همچنین لکه های سیاه استیل را از بین می برد و تا مدت طولانی از ایجاد لکه سیاه روی استیل جلوگیری می کند.

مواد لازم برای ترکیب

آب مقطر: 3/4 پیمانه

الکل 70%: 3/4 پیمانه

روش از بین بردن سیاهی قاشق استیل با آب مقطر و الکل:

روشی برای از بین رفتن لکه سیاه قاشق استیل

ابتدا آب مقطر و الکل 70 درصد را در یک ظرف اسپری مخلوط کنید.

برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل از این محلول روی آن اسپری کنید و با دستمال نرم به آرامی آن را پاک کنید. با این کار لکه های سیاه از بین می روند.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن مبل پارچه ای برای از بین بردن لکه ها

سفید کردن قاشق استیل سیاه شده با ورقه آلومینیوم

یکی از مؤثرترین روش های تمیزکردن لکه های سیاه ظروف استفاده از ورقه های نازک آلومینوم به همراه آب جوش، نمک و جوش شیرین می باشد.

در یک ظرف، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نمک و آب جوش مخلوط کنید. داخل ظرفشویی یا یک ظرف بزرگ را با استفاده از ورقه های آلومینیومی بپوشانید و قاشق ها و چنگال ها را در آن ریخته و ترکیب جوش شیرین، نمک و آب را روی آن بریزید و به مدت سه دقیقه صبر کنید. این کار برای از بین بردن لکه های سیاه در قاشق و چنگال های استیل بسیار مناسب است.

در پایان:

چند روش برای از بین بردن سیاهی قاشق استیل ذکر شد با استفاده از این روش ها می توانید لوازم استیل سیاه شده موجود در آشپزخانه را تمیز و براق کنید البته اگر خیلی از زمان سیاه شدنشان نگذشته باشد. این روش ها همچنین برای رفع زنگ زدگی و یا پاک کردن لکه های باقی مانده روی قاشق و سایر ظروف استیل می تواند مفید باشد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو