روزنامه رأی الیوم در گزارشی در این باره نوشت: "عربستان و جهان منتظر انتشار گزارش کاخ سفید درباره دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جنایت ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی هستند و در صورتی که به عنوان مغز متفکر در عملیات ترور خاشقجی متهم شود، به معنای پایان حیات سیاسی او است.

کاخ سفید اخیرا از تصمیم انتشار گزارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) درباره ترور خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا این گزارش را محرمانه کرده و کنگره را در جریان آن نگذاشت.

دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور معتقد است که محمد بن سلمان از یکسو دستور ترور خاشقجی را داده و از سوی دیگر جهان را به چالش کشید و محاکمه صوری انجام داد و شخصیت‌هایی مثل سعود القحطانی، مشاور سابق خود را از دست داشتن در جنایت تبرئه کرد.

کاخ سفید طی روزهای آتی گزارش مذکور را منتشر خواهد کرد و پرونده ای قضایی برای ولیعهد عربستان به عنوان متهم اصلی و مغز متفکر عملیات ترور تشکیل خواهد شد. 

با توجه به اینکه خاشقجی کارت اقامت در آمریکا داشته و مشمول حمایت قضایی بوده است، دستگاه قضایی آمریکا تحقیقات جنایی را علیه ولیعهد آغاز خواهد کرد.

دستگاه قضایی آمریکا در این صورت احتمالا حکم بازداشت محمد بن سلمان را صادر خواهد کرد و مثل رئیس‌جمهور اسبق پاناما ممنوع السفر خواهد شد.

محافل سیاسی آمریکا معتقدند که بایدن از طریق انتشار گزارش قصد دارد محمد بن سلمان را به ترک قدرت وادار کند؛ چراکه به عقیده بایدن محمد بن سلمان در عرصه سیاست یک ماجراجو است و منطقه را به وضعیت بدی می‌کشاند."