بازگشت شهاب حسینی با «آن شب» به سینمای ایران

85

1399/12/6

12:47


فیلم سینمایی «آن شب» نخستین ساخته کوروش آهاری به تهیه‌کنندگی محمد درمنش از امروز ششم اسفندماه در دو سرگروه مگامال و هنر و تجربه روی پرده سینماها رفت.

بازگشت شهاب حسینی با «آن شب» به سینمای ایران

سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی «آن شب» با بازی شهاب حسینی فیلمی در ژانر وحشت است که البته کارگردان آن معتقد است ترس این فیلم از جنس ترس نیست، بلکه یک فیلم کاملاً روان‌شناختی و رازآلود است که منشأ این ترس در درون خود آدم‌هاست و ترس از برملا شدن رازهایشان که در طول قصه اتفاق می‌افتد، باعث آن هیجان می‌شود.

قصه درباره زوجی است که به همراه فرزند خردسالشان مجبور می‌شوند، شبی را در یک هتل سپری ‌کنند، اما اتفاقاتی که در هتل برای این زوج رخ می‌دهد، آن‌ها را با واقعیت‌هایی در زندگی روبه رو می‌کند که قصه فیلم را پیش می‌برد.

برای مخاطبان فیلم بین و حرفه‌ای بخش‌هایی از این فیلم به شدت شبیه به فیلم «درخشش» استنلی کوبریک است و می‌توان گفت کارگردان ارادت قلبی خود را به این کارگردان در این فیلم به نمایش گذاشته است.

با این که ژانر وحشت در سینمای ایران چندان جایگاهی نداشته است و کمتر کارگردانی ریسک ساخت چنین آثاری را به جان می‌خرد، اما آهاری در نخستین تجربه کارگردانی خود این کار را انجام داده و تلاش کرده است فیلمی در ژانر وحشت با ترکیبی از سینمای هالیوود و ایران تولید کند.

اکران این فیلم در امریکا پیش از ایران آغاز و همچنان ادامه دارد. همچنین این فیلم در روند اکران بین المللی خود پس از ایران در سینماهای انگلیس به نمایش در می‌آید.

«آن شب» فیلمی معمایی به نویسندگی کوروش آهاری و میلاد جرموس محصول کمپانی «ماموت پیکچرز» که با همکاری کمپانی «سون اسکای اینترتینمنت»  ساخته شده است. از آنجایی که کارگردان تحصیل کرده امریکاست و فیلم نیز در این کشور تولید شده است، از عوامل هالیوودی در ساخت آن بهره گرفته که می‌توان به ‎ «الکس بروتو»، «جفری الارد» (سرمایه‌گذار فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس») و «شریل استارولاکیس» (فیلم «نگهبان شب») اشاره کرد. «تری جرج» (برنده جایزه اسکار) نیز مشاور «محمد درمنش» (تهیه‌کننده فیلم) است.

حال باید دید پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها آیا شهاب حسینی به عنوان یکی از سوپراستارهای سینمای ایران می‌تواند با یک فیلم ترسناک مخاطبان را به سالن‌های سینما بکشاند یا فیلم با شکست در گیشه به کار خود خاتمه می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو