ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

منبع: نی نی بان

110

1399/12/6

15:01


سوال : آیا در هر سنی می توان ایمپلنت دندان انجام داد؟

پاسخ : برای کاشت ایمپلنت سن مطرح نیست و از 18 سالگی تا بالای 90 سالگی در صورتی که شخص مشکلات عمومی بدنی نداشته باشد، سیگاری نباشد، دیابتیک نباشد و تراکم استخوانی مناسب داشته باشد میتواند از ایمپلنت های دندانی اسفاده کند.
زیر 18 سال رشد فک هنوز کامل نشده و بهتر است درمان ایمپلنت انجام نشود.

برای آگاهی بیشتر از سن مناسب برای کاشت ایمپلنت به سراغ دکتر ونوس لران رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر ونوس لران یا دریافت نوبت از مرکز ایمپلنت ونوس کلیک کنید.

سونوگرافی دوران بارداری، همه چیز درباره ان تی

ایمپلنت درمانی است که جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود. اما در زمان کاشت ایمپلنت فک و لثه بیمار باید شرایطی داشته باشد که این عمل روی آن قابل انجام باشد. به عنوان مثال، میزان تراکم استخوان لثه و استحکام آن بسیار مهم است. در صورت از دست دادن دندان به هر دلیلی، ممکن است با مراجعه به دندانپزشک و درخواست کاشت دندان و ایمپلنت با مخالفت رو به رو شوید. 

چرا سن در انجام ایمپلنت مؤثر است؟

افراد جوان که فک آنها به اندازه کافی رشد نداشته است، داوطلبان مناسبی برای این درمان نیستند. با رشد فک موقعیت ایمپلنت تغییر می‌کند و ممکن است کج شود.
از طرفی با بالا رفتن سن، از تراکم استخوان‌ها کاسته می‌شود. استخوان فک تحلیل رفته شرایط را برای نگه داشتن ایمپلنت سخت می‌کند در این زمان نیاز به پیوند استخوان میشود.

بهترین سن انجام ایمپلنت چه سنی است؟

تمام شدن فرآیند رشد در دختران 14 تا 16 سالگی و در پسران 17 سالگی است. اگر افراد در زیر این سن به هر دلیلی دندان خود را از دست بدهند باید تا بعد از 18 سالگی صبر کنند. زیرا کاشت ایمپلنت زیر این سن انجام شدنی نیست.
پیش از انجام این عمل به طور حتم باید میزان تراکم و حجم استخوان لثه بررسی و سپس برای درمان اقدام شود. به طور کل، انجام ایمپلنت باید توسط افراد متخصص در مراکز تخصصی انجام شود که بیمار از انجام آن دچار ضرر و زیان نشود. 

ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

  • کمترین سن درمان ایمپلنت
    در مواردی رشد فک تا 18 یا 20 سالگی ادامه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای انجام این درمان عجله نشود. البته این مورد در افراد مختلف متفاوت است. ارزیابی رشد فک با استفاده از آزمایش‌های مختلف امکان پذیر است.
  • بیشترین سن درمان ایمپلنت
    تا زمانی که فرد از تراکم استخوانی کافی برخوردار باشد برای این درمان مناسب خواهد بود. هیچ سن حداکثری برای انجام ایمپلنت وجود ندارد. تا زمانی که دندانپزشک شرایط بیمار را مناسب بداند، می‌تواند برای آن اقدام کند. حتی افراد در بالای 90 سالگی می‌توانند بدون هیچ مشکلی تحت این درمان قرار گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو