بررسی میزان کالری لبنیات مختلف

بررسی میزان کالری لبنیات مختلف


منبع: آرگا

98

1399/12/6

20:04


در این مطلب کالری لبنیاتی که در طی روز استفاده می کنید را برایتان بیان می کنیم تا در صورتی که دوست دارید کالری غذا هایی که می خورید را محاسبه کنید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

لبنیات دارای کلسیم فراوانی هستند و می توانند نیاز های روزانه شما را به این ماده از بین ببرند. در واقع این مواد فواید بسیار زیادی برای بدن دارند و در هرم غذایی دارای جایگاه ویژه ای می باشند. در ادامه کالری لبنیات را برای شما بررسی می کنیم.

لبنیات و میزان کالری آن ها

کالری لبنیات چقدر است؟

لبنیات همان موادی هستند که از شیر مشتق می شوند و ماده اولیه بسیاری از این مواد شیر گاو می باشد. در نظر داشته باشید که علاوه بر شیر گاو ممکن است از شیر سایر پستانداران اهلی مانند گوسفند و بز و گامیش نیز استفاده شود. همه این شیر ها دارای مواد مهمی هستند و می توانند به سلامت بدن کمک کنند. باید بدانید که کالری مورد نیاز بدن برای خانم ها و آقایان متفاوت می باشد و اگر می خواهید کالری غذا ها را حساب کنید باید نحوه محاسبه کالری و مواد غذایی کالری منفی را بلد باشید. کالری تک تک مواد لبنیاتی که ممکن است روزانه مورد استفاده شما باشد را در مطرح می کنیم.

شیر

شیر یکی از مواد بسیار خوب برای رشد و استحکام استخوان ها می باشد و بسیاری از افراد به خصوص کودکان و سالمندان از آن استفاده می کنند. این ماده دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین D ، کلسیم و پروتئین می باشد. شیر در دو نوع پر چرب و کم چرب در بازار یافت می شود که یک لیوان شیر از نوع پرچرب آن دارای ۱۴۸ کالری و نوع کم چرب آن دارای ۸۳ کالری است.

کره

یکی از اصلی ترین مواد لبنیاتی کره می باشد. معمولا کره را به همراه مربا مصرف می کنند و یا حتی از آن به عنوان روغن غذا بهره می گیرند. کره از چربی شیر گرفته می شود و یکی از منابع غذایی کامل و مهم است. از هر ۱۰۰ گرم کره ای که استفاده می کنید ۷۱۷ کالری وارد بدن شما می شود.

کالری کره چقدر است؟

فرنی

فرنی یکی از دسر هایی می باشد که بیش تر مادران ایرانی برای بچه های خود تهیه می کنند. در نظر داشته باشید که این دسر یکی از روش هایی می باشد که می توانید با استفاده از آن به کودکانی که شیر دوست ندارند و از خوردن آن اجتناب می کنند شیر بدهید. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم فرنی می تواند ۱۹۹ کالری وارد بدن شما کرده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

خامه

خامه یکی از مشتقات شیر می باشد که بسیاری از کودکان از خوردن آن لذت می برند و آن را به شیر ترجیح می دهند. این ماده هم دارای موادی می باشد که در شیر وجود دارد بنابراین تا حدودی می تواند جایگزین شیر باشد. هر ۱۰۰ گرم از این ماده دارای ۱۹۸ کالری می باشد و در نظر داشته باشید که شما در هر وعده حدودا ۲۳۰ گرم خامه مصرف می کنید و این میزان دارای ۴۵۶ کالری می باشد.

کالری لبنیات

کشک

کشک از ماست ساخته می شود و ماست خودش یکی از محصولات شیر می باشد. کشک را بیش تر برای آش استفاده می کنند و طعم بسیار خوب و لذیذی دارد البته نوع دیگری از کشک هم وجود دارد که به آن کشک خشک گفته می شود و شما می توانید از آجیل فروشی ها آن را تهیه کنید. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم از کشکی که استفاده می کنید ۳۷۸ کالری دارد.

ماست

یکی از بهترین لبنیات هایی که بیش تر بچه ها به آن علاقه دارند ماست می باشد. این خوراکی از تخمیر شیر بدست می آید و در کنار اکثر غذا های ایرانی مورد استفاده می باشد و حتی می توانید از آن به عنوان وعده اصلی و یا میان وعده استفاده کنید. در هر ۱۰۰ گرم از ماستی که می خورید حدودا ۶۱ کالری وجود دارد.

کالری پنیر های مختلف

پنیر

یکی از بهترین صبحانه هایی که در اکثر خانه های ایرانی یافت می شود پنیر است. این ماده به وفور در بازار یافت می شود. کالری و چربی پنیر با توجه به نوع آن متفاوت می باشد بنابراین پنیر های مختلف را برای شما بررسی کردیم و هر کدام را به صورت جدا برایتان بیان می کنیم. تمامی اطلاعاتی که در ادامه آورده شده است به میزان ۱۰۰ گرم پنیر است.

  • پنیر سفید ۲۶۴ کالری
  • پنیر لاکتیکی ۱۷۷ کالری
  • پنیر چدار ۴۰۳ کالری
  • پنیر بلغاری ۲۶۷ کالری
  • پنیر خامه ای ۳۴۹ کالری
  • پنیر رژیمی ۱۶۰ کالری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو