روش‌هایی ارزان برای رفع ۳ سوته کبودی که شاهکار می‌کند

روش‌هایی ارزان برای رفع ۳ سوته کبودی که شاهکار می‌کند


97

1399/12/6

20:25


برای رفع کبودی و التهاب پوست بدن می‌توان از راهکارهای خانگی ساده کمک گرفت.

روش‌هایی ارزان برای رفع ۳ سوته کبودی که شاهکار می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز، کبودی‌های ناشی از صدماتی هستند که روی پوست بدن ایجاد می‌شوند، گاهی اوقات این کبودی‌ها دردناک هستند، اما در برخی مواقع تنها رنگ دارند و سبب سیاه یا بنفش شدن پوست بدنتان می‌شوند، برای از بین بردن کبودی‌های روی پوست می‌توان از راهکار‌های مختلفی استفاده کرد که در اینجا به معرفی برخی از این موارد می‌پردازیم.

یخ درمانی

برای از بین بردن کبودی‌های روی پوست یا باد کردن ناحیه‌ای از بدن می‌توان از یخ استفاده کرد، اما باید حواستان باشد که سریعاً قبل یا هنگام کبودی پوست، روی محل یخ بگذاریم، یخ سبب می‌شود تا خون جمع شده زیر پوست از بین برود.

بب

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای رفع کبودی بسیار مؤثر است و به کمک خواص ضد التهابی که دارد سبب از بین رفتن کبودی‌های روی پوست می‌شود، پس از آنکه پوست دچار کبودی شد باید ژل آلوئه ورا روی ناحیه زخمی شده قرار دهید تا در کوتاه‌ترین مدت خون جمع شده زیر پوست از بین برود.

بب

آناناس

آناناس در از بین بردن کبودی و التهاب پوست تأثیر زیادی دارد، آنزیم‌های به کار رفته در آناناس سبب می‌شوند تا پوست شما سریعاً ترمیم شود البته اگر به آناناس آلرژی دارید، حواستان را جمع کنید و از این میوه کمک نگیرید.

بب

سرکه سیب

سرکه سیب خواص ضد التهابی بسیار زیادی دارد و سبب می‌شود که تورم‌های پوستی سریعاً درمان شوند، مخلوط سرکه سیب سبب می‌شود که پوست شما در عرض دقیقه درمان شود.

بب

مرکبات

مرکبات به درمان زخم پوستی کمک می‌کند و خون جمع شده زیر پوست را از بین می‌برد، اگر به دنبال از بین بردن کبودی و سیاهی پوست خود هستید می‌توانید مرکبات مانند نارنگی یا پرتقال را روی پوست خود قرار دهید.

بب

اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای سلامت پوست اهمیت زیادی دارد، این روغن پوست بدن شما را سالم نگه می‌دارد اگر پوست دستتان دچار کبودی شده است می‌توانید ۲ الی ۳  قطره روغن اسطوخودوس را روی آن بریزید و ماساژ دهید این کار سبب می‌شود که کبودی پوست دستتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین برود.

بب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو