دیدنی های گوام و جاذبه های توریستی این جزیره تماشایی

دیدنی های گوام و جاذبه های توریستی این جزیره تماشایی


منبع: آرگا

87

1399/12/6

21:04


آرگا باز هم تدارکات سفر را مهیا کرده و برای به تصویر کشیدن و بیان دیدنی های گوام شما را دعوت به همراهی کرده است، امیدواریم لحظات مطالعه و مشاهده تا پایان این مطلب خاطره ساز بوده و در نهایت سفر شما به این جزیره بینظیر را رقم بزند.

گوام جزیره ای آتشفشانی و مرجانی با مکان های دیدنی بسیاری است که در جنوب اقیانوس آرام, شمال جزایر میکرونزی و شرق فیلیپین و جنوب غرب جزیره های ماریانای شمالی قرار گرفته است، این جزیره که در حال حاضر از مستعمرات آمریکا محسوب می شود, اما در گذشته پس از کشف شدن توسط فردیناند ماژلان متعلق به اسپانیا بود. این جزیره دارای جاذبه های زیبایی می باشد که در این مطلب به معرفی دیدنی های گوام خواهیم پرداخت.

گوام

گوام از جزایر مستعمراتی آمریکا می باشد که در بین هاوایی و مجمع الجزایر فیلیپین و در سمت جنوب شرقی کره شمالی واقع شده است. دارای تقسیمات کشوری نبوده و مکان های دیدنی زیبا و تماشایی زیادی دارد. مرکز این جزیره شهر هاگاتنا یا آگانا می باشد که با دارا بودن مساحتی به اندازه ۵۴۱.۳ کیلومتر مربع و جمعیتی برابر با حدودا ۱۶۰ هزار نفر بوده که ۵۰ نفر ایرانی در آن زندگی می کنند. شهرهای تامونینگ، مریزو، آگات از جمله شهرهای مهم گوام محسوب می شوند، و خود گوام را می توان در میان جزیره های ماریانا بزرگترین جزیره دانست که از نظر نظامی برای آمریکا بسیار مهم می باشد که آن را می توان از پایگاه های نظامی آمریکا به شمار آورد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی گوام

تاریخچه جزیره گوام

کشور اسپانیا در سال ۱۵۶۵ با طرح درخواست به تملک در آوردن گوام را پیش کشید و اینچنین نیز شد و در ۱۶۶۸ گوام از سوی مردم ملزم به قبولی دین کاتولیک شد؛ اسپانیایی بودن گوام تا سال ۱۸۷۰ ادامه داشت اما پس از این سال به مرور آمریکایی از نفوذ و قدرت بیشتری برخوردار می شدند و در نتیجه در سال ۱۸۹۸ در جنگی که میان اسپانیایی ها و آمریکایی ها رخ داد، اداره گوام به دست آمریکایی ها سپرده شد. در سالهای ۱۹۴۱-۱۹۴۴ در زمان جنگ جهانی دوم اداره ی این جزیره به ژاپنی ها رسید که این فقط برای زمانی کوتاه بود و سرانجام در ماه تابستان سال ۱۹۴۴ آمریکایی ها آن را برای همیشه به مستعمرات خود افزودند، این روز را که روز باز پس گیری گوام از ژاپن است را گوامی ها روز «آزادسازی گوام» نامگذاری کرده اند. به تازگی تهدیداتی از سوی کره شمالی مبنی بر حمله هوایی و از بین بردن این جزیره مطرح شده است که در صورت اجرا اتفاقات سیاسی جدید را رقم خواهد زد.

معرفی دیدنی های جزیره گوام

مسیر دست یابی و شرایط لازم

بعد از گذشت ۳/۴ از مسیر هاوایی به کشور فیلیپین می توان این جزیره زیبا و خیره کننده را مشاهده کنید.

برای سفر و وارد شدن به جزیره ی گوام لازم است ویزای آن را تهیه نمایید؛ با در نظر گرفتن این موضوع که گوام در ایران دارای سفارت نیست پس باید از سفارت خانه های موجود در کشور ترکیه، عمان و امارات آن را تهیه کنید. این ویزا دارای گوناگونی زیادی می باشد که ویزای تجاری گوام، ویزای کار گوام، ویزای توریستی گوام، ویزای تحصیلی گوام از این انواع به شمار می رود مثلا اگر شما گردشگری هستید که قصد بازدید و تماشای دیدنی های این شهر را دارید باید ویزای توریستی دریافت کنید.

جاذبه های دیدنی زیبا و چشم نواز گوام

دین و زبان مردمان گوام

زبان سخن گفتن (زبان اداری و رسمی) مردمان این جزیره زبان انگلیسی است که زبان های فیلیپینی و چامورو هم رواج دارد.

دلار آمریکا واحد پول آن است که صادر کننده ماهی و ابزارآلات و وسایل ساختمانی می باشد.

معرفی دیدنی های زیبای گوام

آب های شفاف برای غواصی

آب این جزیره صاف و زلال می باشد به طوری که مقصد و هدف خوبی برای غواصان و علاقه مند به غواصی به شمار می رود؛ وجود صخره هایی مرجانی از دیگر جاذبه های دیدنی آن محسوب می گردد.

آشنایی با مکان های دیدنی گوام

معرفی دیدنی های زیبا و خیره کننده جزیره گوام

غذاهای لذیذ و به یاد ماندنی

اگر در فرهنگ غذایی گوام به کنکاش پرداخته شود ردپای برخی از غذاها و خوراکی های مربوط به اسپانیا و مکزیک را می توان مشاهده کرد؛ ولی با تمام اینها هنوز هم برخی از غذاهای خوشمزه و دلچسب متعلق به مردمان چامورویی وجود دارد که مواد اصلی تشکیل دهنده ی آنها نارگیل، لیمو، سویا، مرغ، سس، فلفل چیلی می باشد.

ساحل های زیبا و چشم نواز

این جزیره دارای آب و هوایی دلچسب و مطبوع و همچنین ساحل هایی چشم نواز می باشد که یکی از جاذبه های توریستی این منطقه محسوب شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران به شمار می رود.

جاذبه های تماشایی و زیبای جزیره گوام

حمام های آب گرم

در این منطقه حمام های آب گرمی وجود دارند که می تواند برای ساعاتی شما را مهمان خود کرده و از خستگی به وجود آمده در طول راه شما بکاهند.

موسیقی در گوام

موسقی یکی از عناصر تفکیک ناپذیر در این جزیره می باشد به گونه ای که با زندگی و جان اهالی این منطقه آمیخته شد؛ حضور آن را در مکان ها و موقعیت های مختلف مانند جشن و مراسم، پیاده روی در خیابان ها و سواحل، و … مشهود است.

مناظر طبیعی

تا چندی پیش مقاصد مختلفی برای گردشگران وجود داشت که هاوایی از مهمترین آنها بود؛ اما اکنون جزیره گومام با دارا بودن مناظر طبیعی زیبا و آب و هوایی دلچسب از جمله غروب های خاطره انگیز و به یاد ماندنی انتخاب اول هر توریست و بازدید کننده ای محسوب می شود.

آشنایی با دیدنی های جزیره گوام

 افسانه عاشقان و جزیره عشاق بودن

طبق برخی از اسطوره و داستان های چامورویی ۲ ستاره دلداده و عاشق که در زندگی نمی توانستند با هم و در کنار هم باشند؛ تصمیم گرفتند که از روی صخره ها بپرند و به این ترتیب زندگی در کنار یکیدگر را آغاز نمایند؛ این افسانه عاشقانه علت و انگیزه ای برای اجرای همراه با نظم جشن ازدواج در این جزیره شده است که همین موضوع موجب نامگذاری آن به جزیره عشاق یا همان جزیره عاشقان شده است. جزیره های عشاق دیگری با شکل قلب در آرژانتین، استرالیا و کرواسی وجود دارد که این نماگذاری به دللی شکل ظاهری آنها می باشد.

آشنایی با دیدنی های زیبای گوام

در این مطلب گردشگری شما را همراه خود به سفری جالب و پر از ماجرا به جزیره گوام، یکی از جزیره های پربازدید و پر توریست بردیم و دیدنی های گوام را در کنار آشنایی با تاریخچه و زبان و صادرات آن را بازگو کردیم، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان علاقه مند واقع شده باشد. برای آشنایی بیشتر با برخی جزیره های زیبا و چشم نواز از جمله جزیره مورا فرانسه، جزایر مورانو ایتالیا، جزیره کاپری ایتالیا بر روی آن کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو