طرز تهیه بامیه مرغ

طرز تهیه بامیه مرغ به خانه برمیگردیم ترکیه با نان تست

بامیه مرغ یک نوع غذای کتلتی با استفاده از مرغ پخته است. این غذا از انواع کتلت و کوکو است که با استفاده از سبزیجات تازه و سینه مرغ سرخ شده همراه با نان تست بدست می آید. از آنجا که نان تست همراه با شیر در این غذا به کار برده می شود، بافت مطلوب و مزه خوبی به غذا می دهد. این غذا را می توان به شکل های مختلف تهیه و در مجالس و جشن های تولد به عنوان فینگر فود مورد استفاده قرار داد.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
نان تست۸ عدد
تخم مرغ۱ عدد
تره و جعفری تازه۳ قاشق غذاخوری
شیرحدود ۱ فنجان
آرد سوخاری۱ لیوان
سس کچاپ۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر و آویشنبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

دستور پخت بامیه مرغ

مرحله اول

برای تهیه بامیه مرغ خوشمزه و مخصوص ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز می کنیم. سپس سینه مرغ را خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم. با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه تکه های مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ کمی سرخ شود و به طور کامل تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم و با حرارت کم می گذاریم تا مغز پخت شود. نان های تست را با شیر خیس می کنیم. انقدر شیر می ریزیم که نان ها خمیر شود اما شل نشود.

مرحله چهارم

در یک کاسه خمیر بدست آمده را با مرغ ها مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ و تره و جعفری خرد شده را به آن اضافه می کنیم. نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن اضافه کرده و حسابی ورز می دهیم تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله اندازه یک گردو از مواد برداشته و با دست فرم می دهیم. داخل آرد سوخاری می غلتانیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. همه مواد که تمام شد، آن ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر می گذاریم.

مرحله ششم

یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. موادی که درون فریزر گذاشته ایم را در روغن سرخ می کنیم. سپس با سس کچاپ آن را سرو می کنیم یا به صورت ساندویچ لای نان می پیچیم.