تقویت صبر با چند تکنیک عالی برای تبدیل شدن به فردی صبور

تقویت صبر با چند تکنیک عالی برای تبدیل شدن به فردی صبور


منبع: آرگا

97

1399/12/7

22:03


تقویت صبر و بردباری دارای تکنیک هایی است افرادی که نمی دانند به چه دلیل می خواهند صبور باشند اغلب انگیزه کافی برای صبور شدن ندارند اما در مقابل افرادی که برای انجام این کار هدف دارند با انگیزه بیشتری تمرینات را ادامه می دهند بنابراین باید بدانید که اولین گام در این زمینه پی بردن به علت های این امر می باشد.

صبر از ویژگی ها و امتیازات برجسته در میان انسان ها است این ویژگی مثبت در بسیاری از موارد می تواند تاثیرات مثبتی را در زندگی افراد داشته باشد در علم روانشناسی نیز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی و روحی توصیه می شود تا صبر پیشه کنید. راه های متعددی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا میزان صبر را در خود افزایش دهند این راهکارها در علم روانشناسی نیز کاربرد دارند اگر می خواهید در زندگی خود فردی صبورتر باشید بهتر است تا برای تقویت آن تمرین کنید تمرین کردن کمک می کند تا شما یک ویژگی را در خود شکل دهید انجام تمرین های ساختی که نیاز به صبر و حوصله دارند در این زمینه کمک کننده است به عنوان مثال در طول روز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، موسیقی هایی همچون پیانو را تمرین کنید و از پازل های سرگرمی استفاده کنید این دسته از تمرینات کمک می کند تا شما شیوه های صبر کردن را بهتر بشناسید. راهکارهای دیگری نیز برای افزایش بردباری وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شیوه های تقویت صبر:

صبر کردن یکی از خصلت های مثبت در آدمی است خیلی از افراد دوست دارند که صبور باشند و با صبر داشتن بتوانند به شکل منطقی با مشکلات زندگی خود رو به رو شوند اما افراد برای اینکه بتوانند میزان تحمل و صبر را در خود ارتقا دهند می توانند با برخی از تمرین ها به راحتی این کار را انجام دهند. کارهایی ساده و پیش پا افتاده که به شما کمک می کند تا در شرایط سخت با صبر بتوانید تصمیم های درست تری بگیرید.

شیوه های توقیت صبر

بهتر است در مواقع عصبانیت حواس خودتان را پرت کنید زمان هایی که فکر می کنید بی صبر و بی تحمل هستید با انجام برخی از کارها خودتان را مشغول کنید مثلا اگر در صف نان ایستاده اید سعی کنید برای روز برنامه ریزی کنید و یا مجله ای به همراه داشته باشید و مطالعه کمنید.

چرا می خواهید فردی صبور باشید؟

پیش از هر چیز باید بدانید که چرا می خواهید صبور باشید تمرکز کردن روی علت این امر می تواند به خودی خود یک شیوه انگیزشی باشد یعنی شما با فکر کردن به اینکه چرا می خواهید صبور باشید بیشتر تلاش می کنید تا به آن هدف برسید. بهتر است کمی در این باره فکر کنید و با خودتان بررسی کنید که بی صبری در چه مواردی به شما آسیب وارد کرده است و برای جلوگیری از تکرار آن باید چه کنید.

موانع را شناسایی کنید:

عموما هر فردی دارای نقطه ضعفی است این نقطه ضعف موجب می شود تا فرد کنترل خود را در بسیاری از موارد از دست دهد و موجب می شود تا سریع عصبانی شود و یا از کوره در رود بنابراین اگر شما کمی بیشتر به این موضوع فکر کنید که چه چیزهایی موجب می شوند تا شما فردی عصبانی باشید و بی حوصله شوید می توان راحت تر آن ها را کنترل کنید. در برخی از افراد این موانع بسیار کوچک و جزئی هستند و می توانند با شناسایی آن ها به کاهش بی صبری کمک کنند برای موانع بزرگ نیز باید بیشتر تمرین کنید تا بتوانید بر آن ها غلبه داشته باشید این شیوه در تقویت صبر بسیار موثر است.

افزایش صبر

ناراحتی ها را باید تحمل کنید:

یکی از گام های مهم برای داشتن صبر این است که شما باید بدانید میزانی از ناراحتی را باید تحمل کنید یعنی باید سعی کنید تا آستانه تحمل خود را در این موارد بالا ببرید به عنوان مثال زمانی را در نظر بگیرید که در ترافیک افتاده اید در این زمان ها چه واکنشی دارید؟ چگونه در این مواقع رفتار می کنید باید بدانید که تحمل کمی ناراحتی در چنین شرایطی طبیعی است و شما زمانی می توانید بگویید فردی صبور هستید که به این باور برسید.

زمان:

زمان نکته حائز اهمیتی در تحمل صبر و تقویت صبر می باشد افرادی که در مواقع ناراحتی می توانند به خودشان و اطرافیان فرصت می دهند در مواقعی که عصبی و ناراحت هستید کمی به خودتان زمان بدهید مثلا ده دقیقه نفس عمیق بکشید و به افکار منفی فکر نکنید زمان به شما کمک می کند تا فرصت های بهتری داشته باشید و راه حل های منطقی تری را برای حل مشکلات خود در نظر بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید که در طی زمان می توانید واقع پذیرتر باشید زمان به شما نشان می دهد که چه چیزهایی را باید بپذیرید همچنتین این امر می تواند به کنترل سریع عصبانیت کمک کند.

چگونه صبور شویم

دیگران را الگو قرار دهید:

افرادی که صبور هستند می توانند الگوی مناسبی برای شما باشند شما می توانید با تقلید از این افراد و نگاه کردن به شیوه زندگی آن ها شیوه های مناسبی پیدا کنید که زندگی خود را به سوی بردباری ببرید. مواقعی که در سختی و تنگنا قرار دارید باید سعی کنید به تنهایی خود غلبه کنید و به سوی افرادی بروید که در این زمینه می توانند شما را حمایت کنند و یک الگوی مناسب باشند.

بالا بردن صبر

به خودتان پاداش بدهید:

زمان هایی که می توانید بیشتر صبر و بردباری به خرج دهید باید به خودتان جایزه بدهید این کار موجب می شود تا شما بیشتر به خودتان افتخار کنید زمان هایی که می توانید این مهارت را در خودتان رشد دهید باید انگیزه های بیشتری برای مراتب دیگر در خودتان ایجاد کنید این کار موجب تقویت صبر خواهد شد.

همچنین می توانید با مراحل تقویت ایمان آشنا شوید تقویت ایمان نیز می تواند در بردباری افراد نقش به سزایی داشته باشد در صورتی که می خواهید با شیوه های تقویت ایمان بیشتر آشنا شوید می توانید به لینک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو