طرز تهیه دسر شیر کاکائو

طرز تهیه دسر شیر کاکائو دسر با پودر کاکائو و شیر خوشمزه و مجلسی

شیر کاکائو به عنوان یک نوشیدنی از قدیم مورد توجه افراد زیادی بوده است. دسر شیر کاکائو با همان طعم شیر کاکائو قدیمی می توان به راحتی و با استفاده از خامه و ژلاتین تهیه نمود. این دسر را می توان بعد از غذا یا به عنوان عصرانه سرو کرد. دسر شیر کاکائو را می توان در مهمانی ها و جشن های تولد بخصوص برای کودکان، به علت مقوی و مفید و سالم بودن آن، استفاده نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۳ لیوان
آب سرد½ لیوان
شکر۱ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری پُر
خامه صبحانه۱۵۰ گرم

دستور تهیه دسر شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه دسر شیر کاکائوی خوشمزه و مجلسی ابتدا در یک کاسه کوچک، پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت کتری قرار می دهیم تا دانه های ژلاتین در آب حل شود و محلول شفافی بدست آید.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. شکر و پودر کاکائو را با شیر مخلوط می کنیم. زمانی که شکر حل شد، زیر حرارت را بر می داریم. نیازی نیست که شیر بجوشد.

مرحله سوم

ژلاتین را که به روش بن ماری حل کرده ایم، به شیر اضافه می کنیم. سپس در کی کاسه جدا گانه خامه را با چنگال می زنیم تا نرم شود، سپس به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب هم می زنیم تا مایع یک دستی بوجود آید.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را به خوبی چرب می کنیم. مواد را داخل قالب ریخته و درون یخچال به مدت ۳ تا ۴ ساعت قرار می دهیم تا دسر ببندد. این دسر را می توان با مقداری خامه فرم گرفته و شکلات رنده شده تزیین می کنیم.