با آغاز واکسیناسیون در جهان، برخی بازیگران مشهور چون آرنولد شوارتزنگر و جین فوندا هم واکسن زده‌اند.

کرونا که سر و کله‌اش پیدا شد و قدرتنمایی کرد، همه به فکر راه چاره بودند. واکسن در همه جهان یکی از نخستین و بهترین راه‌حل‌ها تشخیص داده شد و کار روی ساخت انواع آن آغاز شد.

با به سرانجام رسیدن ساخت بسیاری از این واکسن‌ها کار واکسیناسیون در کشورهای گوناگون شروع شده است و هر کدام با اولویت‌بندی سراغ گروه‌های پرخطر رفته و کار را شروع کرده‌اند.

در این میان واکسن زدن چهره‌های مشهور بیشتر به چشم می‌آید. البته آن‌ها به دلیل شهرتشان زودتر واکسن نزدند، بلکه اغلب به دلیل سن بالا یا بیماری زمینه‌ای در الویت قرار گرفتند.

بازیگران مشهوری که واکسن زدند

ایان مک‌کلن، ستاره «ارباب حلقه‌ها»

ایان مک‌کلن، ستاره «ارباب حلقه‌ها»

از نخستین بازیگرانی بود که واکسن زد و پس از واکسن زدن گفت احساس سرخوشی دارد. ایان مک‌کلن ۸۱ ساله را با نقش نمادینش در سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به خوبی می‌شناسیم. او در بیمارستان دانشگاه کویین مری در لندن واکسن زد.

اندرو لوید وبر و تلاش برای احیای تئاتر

اندرو لوید وبر و تلاش برای احیای تئاتر

آهنگساز افسانه‌ای موزیکال‌هایی چون «شبح اپرا» و «گربه‌ها» از جمله چهره‌هایی بود که تابستان گذشته داوطلب واکسن زدن در مراحل آزمایشی واکسن «آکسفورد» شد. وبر ۷۲ ساله هدفش از این کار را کمک به «باز شدن دوباره تئاترهای کوچک و بزرگ» عنوان کرده بود.

دیوید اتنبرو، صدای ماندگار طبیعت

دیوید اتنبرو، صدای ماندگار طبیعت

کیست که دوستدار طبیعت باشد و روایت‌های جذاب دیوید اتنبرو در مستندهای بی‌نظیرش را نشنیده باشد. این چهره سرشناس در ۹۴ سالگی واجد شرایط واکسن زدن شد و چندی پیش به جمع افرادی پیوست که با واکسن خودشان را مقابل این بیماری ایمن کرده‌اند.

وقتی «ترمیناتور» هم واکسن می‌زند

وقتی «ترمیناتور» هم واکسن می‌زند

آرنولد شوارتزنگر اسطوره دنیای پرورش اندام که با فیلم‌هایی چون «ترمیناتور» و «غارتگر» به ستاره سینما تبدیل شد، هم واکسن زد. او در ۷۳ سالگی در این باره نوشته است: «برای اولین بار خوشحالم که در صف ایستاده‌ام. اگر واجد شرایط هستید، ثبت‌نام کنید و به من ملحق شوید.»

مردان ایکس هم واکسن می‌خواهند

مردان ایکس هم واکسن می‌خواهند

پاتریک استوارت را با نقش مشهورش در سری فیلم‌های «مردان ایکس» می‌شناسیم. او هم چندی پیش واکسن زد و همراه با تشکر از فداکاری‌های پزشکان و کادر درمان در این باره نوشت: «در ۸۰ سالگی، قدردان و امیدوار به آینده هستم.»

شان پن و فعالیت برای واکسیناسیون

شان پن و فعالیت برای واکسیناسیون

شان پن ستاره ۶۰ ساله برنده جایزه اسکار که به ایران هم سفر کرده است، از جمله بازیگرانی بود که واکسن زدند. او علاوه بر این بنیان‌گذار موسسه‌ای است که اکنون در زمینه آزمایش واکسن و رساندن آن به مردم فعالیت می‌کند.

هریسون فورد و ۲ ساعت انتظار برای واکسن

هریسون فورد و ۲ ساعت انتظار برای واکسن

بازیگر ۷۸ ساله «جنگ ستارگان» مثل آرنولد برای واکسن زدن در صف ایستاده است. به گزارش ورایتی او چیزی بیش از ۲ ساعت در صف بود تا نوبتش برسد. البته این بازیگر ترجیح داد در این باره چیزی نگوید و به انتشار پیام تشکری از کادر درمان بسنده کرد.

جین فوندا و بازگشت به فعالیت اجتماعی

جین فوندا و بازگشت به فعالیت اجتماعی

بازیگر برنده اسکار و فعال اجتماعی که در یکسال گذشته به دلیل شرکت در اعتراضات مقابل کنگره آمریکا در صدر اخبار بود، از واجدان شرایط واکسن شد. او که به زودی جایزه افتخاری سسیل بی‌دومیل را در ۸۳ سالگی دریافت خواهد کرد، در اینستاگرام از واکسن زدن خبر داد.

آنتونی هاپکینز و نوری در انتهای تونل

آنتونی هاپکینز و نوری در انتهای تونل

بازیگر «سکوت بره‌ها» یکسال گذشته را در قرنطینه‌ای خودخواسته سرکرده بود و حالا «نوری در انتهای تونل» می‌بیند. او هم به دلیل سن بالا در اولویت دریافت واکسن قرار گرفت و واکسن زد.

از دیگر بازیگران مشهوری که در اولویت واکسن زدن قرار گرفتند و واکسن زدند، می‌توان به جودی دنچ، مایکل کین و ایزابلا روسلینی اشاره کرد. از بازیگران سرشناس کشورمان تا اینجای کار فقط شهاب حسینی واکسن زده است.

در این میان جای بازیگرانی چون آل پاچینو و رابرت دنیرو که سن و سالی مشابه دارند خالی است. البته در مورد رابرت دنیرو نباید چندان به واکسن زدن امیدوار بود، چرا که او روزگاری از مخالفان واکسیناسیون شمرده می‌شد. در این میان بد نیست برخی بازیگران مشهور که در گذشته مطالبی علیه واکسن زدن عنوان کرده‌اند را بشناسیم.

بازیگرانی که پیش از کرونا مخالف واکسن بودند

رابرت دنیرو و تبلیغ فیلمی ضدواکسن

رابرت دنیرو و تبلیغ فیلمی ضدواکسن

بازیگر «گاو خشمگین» سابقه درخشانی درباره واکسیناسیون ندارد. او سال ۲۰۱۷ در میان کسانی بود که کنفرانسی درباره ایمنی واکسن برگزار کردند. در این کنفرانس ادعاهای ثابت نشده و بی اساسی درباره رابطه واکسن و اوتیسم مطرح شد. دنیرو البته سابقه تبلیغ فیلمی ضد واکسن را نیز در کارنامه دارد.

جیم کری و مخالفت آشکار با واکسن زدن

جیم کری و مخالفت آشکار با واکسن زدن

بازیگر «احمق و احمق‌تر» آشکارا مخالفت خود را با واکسن زدن نشان داده است. او هم برای عقیده‌اش به ادعاهای اثبات نشده درباره وجود جیوه در ترکیبات واکسن استناد کرده است. او حتی اعتبار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا را در این باره زیر سوال برده است.

از دیگر بازیگرانی که آوازه مخالفتشان با واکسن به گوش رسانه‌ها رسیده است، می‌توان به راب اشنایدر، جسیکا بیل و آلیشا سیلورستون اشاره کرد.

البته که تمام این موارد مخالفت مربوط به پیش از شیوع کرونا است.