نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886


منبع: پی سی دی

155

1399/12/8

00:01


امروزه بازی های کامپیوتری به یک بخش اصلی از سرگرمی های روزانه تبدیل شده است و افراد برای گذراندن اوقات فراغت به انجام بازی های مختلف می پردازند و در این بین شرکت های غول آسای مانند سونی، یوبیسافت و….. بازی های جذابی را تولید می کنند و یک رقابت بسیار سنگین را ایجاد کرده اند و ما در یک مقاله دیگر می خواهیم به نقد و بررسی یک بازی به نام THE ORDER 1886 بپردازیم و مزایا و معایب این بازی را برای شما عزیزان بیان کنیم پس با ما همراه باشید تا با این بازی جذاب و زیبا آشنا شوید.

 تاریخچه بازی THE ORDER 1886

قبل از شروع نقد و بررسی بازی THE ORDER 198بهتر است راجع به تاریخچه این بازی مطالبی را عنوان کنیم این بازی در حدود 8 سال پیش و در سال 2013 توسط شرکت Ready at Down و همکاری شرکت سانتا مونیکا به بازار دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد و اولین بار تریلر این بازی بروی کنسول پلی استیشن 4 اجرا شد و کیفیت بالای آن باعث تعجب بسیاری از افراد شد اما طولی نکشید و در نسخه رسمی این بازی، کیفیت آن بر همگان اثبات شد.

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

داستان بازی در کشور انگلستان و شهر لندن به وقوع می پیوندد و داستان مربوط به تعدادی از شوالیه های لندنی می باشند که وظیفه آن ها مبارزه گرگینه ها می باشد که در ادامه مقاله در یک بخش مجزا به داستان این بازی اشاره مفصل خواهیم داشت پس با همراه باشید.

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

در این بخش از مقاله قصد داریم بازی را در 4 بخش داستان، گیم پلی، گرافیک و صدا گذاری مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا نقاط قوت و ضعف بازی را برای شما عزیزان بیان کنیم و بطور کامل با این بازی آشنا شوید.

داستان بازی THE ORDER 1886

بخش مهم بازی های کامپیوتری، داستان بازی می باشد بطوریکه اگر داستان بازی دارای جذابیت بالای باشد محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد این موضوع در مورد بازی THE ORDER 1886 نیز صدق می کند و همانطور که از نام این بازی مشخص می باشد داستان این بازی مربوط به قرن 19 میلادی و سال1886 می باشد که گروهی از شوالیه ها به نام THE ORDER وظیفه مبارزه با نیمه انسان های به اسم Half Beerd را دارند.

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

 شخصیت اصلی این بازی فردی به نام گالاهد یکی از شوالیه ها می باشد که برای امنیت شهر و مردم خود تلاش می کند از سویی دیگر گروه نیمه نژادها یا همان Half Beerd که به شهر لندن نفوذ کرده اند قصد شورش و خرابکاری را دارند. همانطور که مشخص است داستان از جذابیت بالایی برخوردار می باشد اما داستان بازی به اینجا ختم نمی شود چرا که داستان بازای دارای نقاط ضعف نیز می باشد بطوریکه یکی از نقاط ضعف بازی ، عدم پرداختن به شخصیت های فرعی این بازی می باشد برای مثال لافایت یک شخصیت جوان و شوخ،ایزابلا و نیکولا تسلا معروف از شخصیت های فرعی داستان می باشند اما در طول بازی این شخصیت های فرعی به نقش آن ها پرداخته نمی شود و تنها برای پیشبرد بازی از آن ها استفاده می شود این ها در حالی است که به شخصیت اصلی داستان یعنی گالاهد به خوبی پرداخته شده است.

 

یکی دیگر از نقاط ضعف این داستان کات سین هایا همان دیالوگ های بین بازی می باشد که در ایتدای بازی این کات سین ها بسیار زیاد می باشد و ممکن است کاربر را خسته کند شاید این کات سین ها به روایت سینمایی داستان کمک زیادی کرده باشد اما وجود این کات سین ها و عدم اسکیپ یا رد کردن آن ها باعث ضعف داستان بازی شده است.

گیم پلی THE ORDER 1886

بعد از بیان نقاط قوت و ضعف داستان بازی به گیم پلی بازی می پردازیم که این بخش یعنی گیم پلی را می توان به چند بخش مختلف از جمله راه رفتن، واکینگ سیمیلتور، مبارزه با دشمنان، مخفی کاری و تعدادی مینی گیم تفکیک کرد که همه این بخش ها و در کل گیم پلی بازی جزو پاشنه آشیل این بازی به حساب می آید چرا که هیچکدام از این بخش ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد برای مثال یکی از ضعف ها گیم پلی، هوش مصنوعی فاجعه بار انسان ها می باشد بطوریکه انسان ها در مواجه با شخصیت اصلی داستان کاری به جز ایستادن انجام نمی دهند و یا در بعضی از مقاطع بازی حمله بی منطق انسان ها باعث آزار گیمر می شود.

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

در مثالی دیگر و در بخش مخفی کاری نیز دشمنان گالاهد همان هوش مصنوعی فاجعه بار دارند بطوریکه در هنگام بازی متوجه حرکات از پیش تعیین شده دشمنان در هنگام مخفی کاری خواهید شد و این بخش مخفی کاری بازی نیز بسیار کسل کننده می باشد و باید صبر کنید تا این بخش به اتمام برسد.

 

اما از نکات مثبت و بارز گیم پلی بازی تنوع بالای سلاح ها بازی می باشد که هر کدام از این سلاح ها ویژگی های منحصر به فرد دارد برای مثال یکی سلاح ها به نام Thermite Rifleمی باشد که با اشتعال پودری درهوا باعث اتش گرفتن دشمنان می شود.

گرافیک THE ORDER 1886

 از نقط قوت بازی THE ORDER 1886 می توان به گرافیک بازی اشاره داشت و این گرافیگ خیره کننده باعث شده تا مدت زیاد محو زیبایی و جزئیات بی نظیر آن شویم بطوریکه جزئیات بالا در طراحی چهره ها، دور نماهای بی نظیر ، فیزیک کم نقص ، نور پردازی عالی و موارد دیگر باعث جذابیت بسیار بالای بصری بازی شده است و به جرات می توان این بازی را یکی از پرچمداران گرافیکی بازی های سونی عنوان کرد.

نقد و بررسی بازی THE ORDER 1886

بازی با موتور گرافیکی RAD Engine توسعه یافته و تیم سازنده توانسته حداکثر استفاده را از این موتور قدرتمند ببرد. تکسچرها در بالاترین سطح خود قرار دارند و از ابتدا تا انتهای بازی هیچ گاه رنگ و بوی خود را نمی‌بازند و در جای جای داستان بازی که با مناطق لندن رو به رو خواهید شد، همیشه جذاب جلوه می‌کنند. گرافیک بازی به قدری در سطح بالایی قرار دارد که تفاوتی بین میان پرده ها و گیم پلی بازی احساس نخواهید کرد. The Order: 1886 به همگان نشان داد که بازی‌های ویدئویی تا چه اندازه در بخش گرافیکی پیشرفت کرده‌اند. اما واقعا حیف که تمام وقت تیم سازنده و خلاقیت آنها صرف همین بخش شده و باعث شده تا با یک گرافیک فنی و هنری بی نظیر رو به رو شویم اما بخش های دیگر The Order: 1886 خالی از هر گونه نبوغی که خرج گرافیک بازی شده، خواهد بود.

صدا گذاری و موسیقی THE ORDER 1886

اخرین بخش از بررسی این بازی صدا گذاری و موسیقی آن می باشد که این بخش نیز به مانند بخش قبلی یعنی گرافیک بازی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و این موضوع را می توان از همان ابتدا یعنی از منوی بازی با موسیقی زیبا و دلنشین پی برد و در طول بازی نیز موسیقی و صداگذاری بازی بسیار به تم و اتمسفر بازی کمک شایانی کرده است برای مثال صدا گذاری شخصیت های بازی به خوبی انجام شده است و توانسته است حس و حال خوبی به بخش صداگذاری بدهند و یا در مثالی دیگر صدای شلیک اسلحه ها نیز جذاب می باشد بطوریکه در هنگام شلیک هر کدام از اسلحه ها صدای جذابی دارد

کلام اخر

در پایان این مقاله می توان اینگونه بیان کرد که بازی THE ORDER 1886 از داستان و روایت مطلوبی بهره می برد اما در هنگام بازی با شخصیت های ضعیف و گاها سناریوی متوسط رو به رو می شویم که باعث ضعف این بازی می شود و یا ضعف های در بخش گیم پلی ممکن است گیمر ها را خسته کند اما گرافیگ بالای بازی توانسته است بر بسیاری از ضعف های بازی جامه عمل بپوشاند در واقع گرافیک و حتی صدا گذاری بازی جزو نقاط قوت و برتر این بازی به حساب می آیدکه سازندگان این بازی در نهایت خلاقیت این دو بخش را به وجود آورده اند و تمام انرژی خود را صرف گرافیک و صداگذاری بازی کرده اند پس اگر به دنبال بازی جذاب و متکی به یک شخصیت و گرافیک بالا می باشید، THE ORDER 1886همان بازی مد نظر شما می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو