بیوگرافی و عکس های کریم باقری فوتبالیست ایرانی

بیوگرافی و عکس های کریم باقری فوتبالیست ایرانی


منبع: بیتوته

148

1399/12/8

05:24


بیوگرافی و عکس های کریم باقری فوتبالیست ایرانی



عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

بیوگرافی و زندگی نامه کریم باقری بازیکن فوتبال ایرانی 

 

بیوگرافی کریم باقری + عکس

کریم باقری فرزند امیر باقری ۲۰ فوریهٔ ۱۹۷۴ (۲۱ مرداد ۱۳۵۲) در محله عباسی شهر تبریز چشم به جهان گشوده است. کریم باقری فوتبالیست ایرانی می‌باشد که در گذشته بازیکن تیم ملی ایران بوده است. همچنین باید ذکر شود که پست و جایگاه باقری هافبک دفاعی می‌باشد و قد ایشان هم ۱٫۸۵ متر است. جهت خواندن زندگی نامه و بیوگرافی کریم باقری همراه ما باشید.

چکیده ای از بیوگرافی کریم باقری

نام کامل: کریم باقری

حرفه: فوتبالیست

متولد: 21 مرداد 1352 در شهر تبریز

پست: هافبک دفاعی

 

بیوگرافی و زندگی نامه کریم باقری

کریم باقری فوتبالیست محبوب ایرانی، متولد شهر تبریز است که افتخارات بسیاری آفریده است.

 

خانواده، همسر و فرزندان

کریم باقری ۴ برادر و یک خواهر دارد. نام همسر وی لیلا است که دو فرزند پسر به اسم های امید و امیر دارند و پسر هایشان هم مانند پدر رشته‌‌ی فوتبال را دنبال کرده‌اند.

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

کریم باقری و همسرش در گالری عکس

 

شغل های دیگر کریم باقری

وی لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد میانه را دارد اما به جز ورزش در شغل هایی که در زیر ذکر شده هم فعالیت کرده است.

 

 کامیون داری 

در همان زمانی که در زمینه‌‌ی فوتبال فعالیت می‌کردند به دلیل علاقه‌ی زیاد  به ماشین های ولو زردرنگ سوئدی ، با کمک و همایت پدرشان ، سرمایه خود را صرف خرید چند دستگاه از این نوع کامیون کردند.

 

 

• رستوران داری

کریم باقری مدتی یکی از نمایندگی های رستوران های چرخه KFC آمریکا در ایران را مدیریت می‌کرد اما پس از مدتی به دلایلی این رستوران پلمپ شد و نام آن به SOOGOOD تعویض شد.

 

 فرش فروشی

باقری به همراه پدر خانم خود در زمینه فرش فروشی فعال شدند. که پس از کسب تجربه به یکی از تجار پر آوازه‌ی فرش در ایران به ویژه تبریز تبدیل شده اند. 

 

• سایر فعالیت ها

آقای باقری در صادرات خشکبار ، غلات و خرید و فروش ملک در کشورهای عربی پرکار بوده اند.

 

دوستان کریم باقری

وی در گفت و گویی از آقایان احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و علی دایی به عنوان دوستان نزدیکش نام برده است که همدیگر را ملاقات و با هم معاشرت می‌کنند.

 

غذای محبوب کریم باقری

ایشان کباب را به عنوان غذای مورد علاقه‌ی خود معرفی کرده است و گفته اند در زمان هایی که فرصت برایشان پیش آید سری به کبابی محبوبشان در تهران می زنند. همچنین چندین بار اعلام کرده اند که کبابی قدیمی حاج علی در بازار تبریز را با هیچ رستوران دیگری عوض نمی کنند.

 

فعالیت ورزشی کریم باقری

کریم باقری بازی فوتبال را برای نخستین بار با بچه های محله‌ی خیابان عباسی تبریز شروع کرد اما دوران حرفه ای و جدی او از تیم جوانان ایدم تبریز سرچشمه گرفت که پس از آن در جوانان تراکتورسازی دیده شد. اولین گل باقری حاصل از یک ضربه پنالتی بود که به دروازه سپاهان وارد شد. او در دومین فصل حضور در تراکتورسازی به تیم ملی جوانان دعوت شد. که بعد از فعالیت در تیم جوانان از سال ۱۳۷۱تا۱۳۷۳ به رده بزرگسالان این تیم رفت.

 

کریم باقری برای سپری کردن دوران سربازی خود به تهران رفت و به تیم کشاور ملحق شد و دو سال سربازی خود از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵ در این تیم بازی کرد ، و در اولین فصل حضور خود به تیم ملی دعوت شد.

ایشان در پرونده ورزشی خود سابقه بازی در تیم‌های تراکتور، کشاورز، آرمینیا بیله‌فلد، النصر، چارلتون، السد و پرسپولیس را دارد. 

 

کریم باقری در زمستان سال ۱۳۷۴ به تیم پرسپولیس افزوده شد. اگرچه فقط یک فصل در این تیم بازی کرد اما پس از پیروزی در پرسپولیس در تابستان سال ۱۳۷۶ ، به عنوان یکی از اولین بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران ، با همراهی علی دایی روانه‌ی آلمان شد و به تیم آرمینیا بیله‌ فلد آلمان ملحق شد. کریم باقری در اولین فصل حضورش در آلمان ۱۸ بازی کرد و در بازی هایش ۳ گل به ثمر رساند. در فصل دوم با این تیم در بوندس لیگای دو ۲۲ بازی انجام داد و ۲ گل زد و ۶ بازی را به دلیل محرومیت از دست داد.البته وی مدتی به صورت قرضی در تیم النصر حضور پیدا کرد. و از سال ۱۳۷۹_۱۳۸۰ هم در  تیم چارلتون انگلیس دیده شد ،پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ او به عنوان گران‌قیمت ترین بازیکن تاریخ السد با این تیم قطری پای بستن قرارداد رفت.

 

در جام باشگاه های عربی او با ۵ بازی ۵ گل برای السد به ثمر رساند و به عنوان برترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. در لیگ قطر نیز با۱۱ بازی ۵ گل درخشش خوبی داشت. پس از یک سال ماندگاری در تیم السد در پایان از سال ۱۳۸۱_۱۳۸۹ باز هم به سرخ پوشان تیم پرسپولیس پیوست. باقری در پیراهن شماره ۶ تیم سرخ رنگ پرسپولیس بسیار خوش درخشیده است و ایشان را با عنوان اسطوره پرسپولیس می‌شناسند. باقری با اینکه پیشکوست شده است اما با منصب مربی تیم پرسپولیس را همراهی می‌کند .

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

کریم باقری در کنار علی دایی بازیکن محبوب ایرانی

 

دستاورد های کریم باقری

باقری در سال ۱۳۷۸ به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد ، او در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین المللی فوتبال (IFFHS) به درجه بازیکن محبوب جهان رسید.وی با رکورد ۵۰ گل ملی ، به دومین گلزن برتر تیم ملی ایران محبوبیت دارد. همچنین باقری در مراسم بهترین‌های لیگ ایران، با عنوان مرد اخلاق دهه هشتاد فوتبال ایران برگزیده شد. 

  

کریم باقری و تیم ملی

باقری در ابتدا در پست دفاع ساکن بود اما در بازی های مقدماتی جام جهانی عملکردش ضعیف بود که باعث جا به جایی آن به خط هافبک شد که این زمان با عملکرد فوق العاده ایشان در ۲۱ سالگی گره خورد.

 

کریم باقری در تاریخ 16 خرداد ماه سال 1372 مقابل تیم ملی پاکستان در جام اکو، نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد و تاریخچه ورزشی خود را با 80 بازی ملی و 47 گل درخشان کرد. آقای باقری در بازی های ملی که سال ۱۳۷۵ انجام شد بسیار حرفه ای عمل کرد و به خوبی به چشم آمد که در جام ملت های آسیا یکی از سه بازیکن برتر ایران شد. اگرچه وی در سال 1387 از تیم ملی ایران زمین جدا شد. اما این خداحافظی طولانی نشد چون بازی حرفه ای باقری با پیراهن سرخ پوشان پرسپولیس در لیگ برتر باعث شد تا علی دایی مربی تیم ملی در همان سال تحت تاثیر قرار گیرد و از باقری برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 دعوت کند.

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

عکس کریم باقری در کنار علی کریمی

 

خداحافظی کریم باقری از فوتبال

کریم باقری از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به شمار میرود که در سال ۱۳۸۹ مصادف با هشتمین روز آذر ماه و بازی ماندگارش در مقابل تیم استرالیا از دنیای فوتبال وداع کرد. اما پس از آن فعالیت مربی گری اش آغاز شد.

 

تصاویر کریم باقری

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

کریم باقری در کنار مادرش

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

کریم باقری به همراه پسرش

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

عکس کریم باقری در زمین فوتبال

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

کریم باقری همراه با علی کریمی و عابدزاده

 

عکسهای کریم باقری،زندگینامه کریم باقری

عکس جدید کریم باقری فوتبالیست ترک تبار ایرانی

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو