طرز تهیه خورش گوشت

طرز تهیه خورش گوشت مجلسی خانگی غذا با گوشت تکه ای با برنج

این خورش با گوشت گوسفندی تهیه می شود که با گوجه فرنگی تازه پخته می شود. این خورش ساده و بدون سبزیجات است و در کنار برنج یا نان سرو می شود. این خورش یا خوراک را می توان در مجالس و مهمانی ها سرو نمود. ظاهر و طعم خوبی دارد و برای ایجاد تنوع در مهمانی ها توصیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب گوشت۲ لیوان
گوشت تکه ای۱ کیلوگرم
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۴ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۱ عدد
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد

دستور پخت خوراک گوشت

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت خوشمزه و مجلسی ابتدا یک قابلمه بر می داریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. کره و کمی روغن را به تابه اضافه کرده و می گذاریم تا کره آب شود. سپس تکه های گوشت را در آن تفت می دهیم.

مرحله دوم

سپس پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه جداگانه بر می داریم و با کمی روغن پیاز ها را سرخ می کنیم. گوشت که سرخ شد، گوجه فرنگی های پوست کنده و خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه های با مواد ترکیب شوند. پیاز های سرخ شده هم به گوشت اضافه می کنیم. آرد روی آن می پاشیم. سپس زعفران هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

بعد از این که چند دقیقه جوشید، آب گوشت را با دو قاشق آبلیمو مخلوط می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. سپس به مدت یک ساعت می گذاریم تا بپزد. وقتی پخت، مزه آن را امتحان می کنیم. اگر ترشی آن کم شد، آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را شسته و پوست می کنیم. سپس خلالی خرد می کنیم و در کمی روغن در تابه جداگانه سرخ می کنیم و به خوراک اضافه می کنیم. این خوراک را می توان در کنار برنج یا نان سرو نمود.