طرز تهیه سالاد کلم و کالباس

طرز تهیه سالاد کلم و کالباس رستورانی خوشمزه با کلم قرمز

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد کلم و کالباس است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود یا به صورت شام سبک در خانه تهیه کرد. وجود کلم در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که با خیار شور و کالباس ایجاد می کند، مقوی است و برای سلامتی مفید است. کلم بنفش انتی اکسیدان زیادی دارد و برای افزایش ایمنی بدن توصیه می شود. به جای کالباس می توان از سینه مرغ پخته استفاده کرد تا این سالاد سالم تر شود. همچنین به جای سس مایونز می توان از ترکیب مایونز با ماست همزده یا سس ماست استفاده نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
کالباس خرد شده½ لیوان
کلم قرمزخرد شده۱ لیوان
سیب زمینی آبپز۲ عدد متوسط
خیارشور خرد شده۱ لیوان
پیازچه خرد شده¼ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سالاد کلم و کالباس

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم و کالباس مجلسی ابتدا خیار شور را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود. سیب زمینی ها را شسته و در یک قابلمه با کمی آب می گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی ها کامل پخت، از آب خارج کرده و پوست می کنیم. سپس می گذاریم از حرارت بیفتد و با رنده درست، رنده می کنیم. یا به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. قسمت سفید پیازچه ها را ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

کالباس ها را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. به جای کالباس می توان سینه مرغ پخته شده را خرد کرد. کلم بنفش را ریز خرد می کنیم. می توانیم با رنده درشت نیز آن را رنده کنیم. یک کاسه بزرگ بر می داریم.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها و پیازچه و خیار شور و کالباس و کلم را اضافه کرده و با آرامی با هم مخلوط می کنیم. در یک کاسه دیگر، مایونز و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. سپس به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه مواد به سس آغشته شود.

مرحله پنجم

سپس به مدت یک ساعت آن را درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. برای سالاد قالبی، ابتدا داخل یک قالب را سلفون یا نایلون فریزری می کشیم. سپس مواد سالاد را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق آن را فشار می دهیم تا منسجم شود.

مرحله ششم

سپس داخل یخچال قرار می دهیم تا یک ساعت استراحت کند. سپس در ظرف مناسب سرو، بر می گردانیم و سلفون را از روی آن جدا می کنیم. برای تزیین این سالاد می توان از هویج ورقه ای یا خیار گل درست کرد و روی سالاد چید.

مرحله هفتم

پیازچه ها را هم می توان با چاقو تا نصفه برش زد و درون آب سرد به مدت نیم ساعت گذاشت تا پیازچه از هم باز شود و شکل گل شود. همچنین می توان با استفاده از ماست کیسه شده یا چکیده، و با قیف مخصوص خامه کشی و ماسوره، روی آن را تزیین نمود.