طرز تهیه شیرینی تر تخته ای

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای خامه ای خوشمزه

شیرینی تر یکی از جذاب ترین شیرینی هایی است که برای پذیرایی با دسر و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع این شیرینی ها، شیرینی تر تخته ای است که به راحتی در منزل قابل تهیه است. طرز تهیه آن مانند کیک یا رولت است. فقط به صورت نازک طبخ می شود و به صورت دو لایه به صورتی که خامه مابین دولایه قرار می گیرد، طبخ می شود. این شیرینی را می توان با میوه های مختلف و یا شکلات تخته ای رنده شده تزیین نمود و انواع مختلف شیرینی در رنگ های مختلف تهیه می شود.

مواد لازم شیرینی تر تخته ای
آرد سفید۷۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد درشت
شکر۸۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر نسکافه۱ قاشق مرباخوری
خامه قنادیبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی تر تخته ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تر تخته ای به روش قنادی ابتدا دو کاسه بر می داریم. سپس سفیده و زرده را از هم جدا می کنیم و در ظرف جدا گانه می ریزیم. در ادامه نصف شکر را به سفیده و نصف دیگر آنرا به زرده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سفیده را با دور تند همزن می زنیم تا سفید و پفکی شود و از ظرف نریزد. سپس زرده ها را دانه دانه به آن اضافه می کنیم و ده ثانیه برای هر زرده می زنیم. سپس پودر وانیل را اضافه می کنیم. روغن مایع و عسل را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

مرحله سوم

سپس نسکافه را با یک قاشق آب جوش حل می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و در حد دو دور همزن می زنیم تا مواد با هم مخلوط شود. آرد و بکینگ پودر را با هم الک می کنیم و در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا آرد مخلوط شود.

مرحله چهارم

یک قالب مستطیلی به اندازه ۳۵ در ۳۵ سانتی متر را بر می داریم. کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. کمی کاغذ را چرب می کنیم. مواد کیک را یک دست کف قالب پهن می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم.

مرحله پنجم

قالب را درون فر قرار می دهیم و ده دقیقه می گذاریم با همان دما بپزد. سپس گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. سپس قالب را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و سرد شود. خامه قنادی را در یک کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله ششم

در انتها یک قاشق مربا خوری نسکافه را که با یک قاشق غذا خوری آب جوش حل کردیم، به مواد اضافه می کنیم تا خامه طعم نسکافه بگیرد. در ادامه کیک را از قالب در آورده و از وسط به صورت لایه ای نصف می کنیم.

مرحله هفتم

یک لایه از خامه فرم گرفته را روی نصف آن می مالیم. سپس نصف دیگر کیک را روی خامه قرار می دهیم. یک لایه دیگر خامه روی شیرینی می کشیم. سپس با پالت آن را صاف می کنیم و با کاردک شیار ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

درون یخچال قرار می دهیم تا رطوبت خامه گرفته شود. کناره های شیرینی را با چاقو صاف می کنیم و سپس شیرینی را در اندازه های دلخواه برش می دهیم. می توان از تکه های میوه یا شکلات رنده شده آن را تزیین کنیم.