آموزش رنگ كردن موی سر در خانه مخصوص عید

منبع: پارس ناز

85

1399/12/8

09:42


آموزش رنگ كردن موی سر در خانه مخصوص عید

همیشه رفتن به آرایشگاه برای بسیاری از خانم‌ها هیجان انگیز بوده‌است اما گاهی هزینه و وقت، و از همه مهمتر، کرونا، ما را از این لذت دور نگه می‌دارد و ما می‌مانیم و ریشه موهایی که رنگ قبلی خود را از دست داده‌اند. اما نگران نباشید. ما در اینجا نکات و ابزارهایی که برای رنگ کردن مو در خانه به آنها نیاز دارید را بیان می کنیم تا در مواقع ضرورت بتوانید حداقل ریشه موهای خود را به سادگی رنگ کنید.

 

مرحله اول) ابزار مناسب رنگ کردن مو

بسیاری از وسایلی که برای رنگ کردن موهای خود به آنها نیاز دارید در هر خانه‌ای پیدا می شود یا جایگزین دارد. اما برخی دیگر از وسایل مانند براش یا دستکش نیتریل، باید مختص رنگ کردن مو باشد.

 

1- حوله

مخلوط کردن، زدن رنگ به مو و شستشوی رنگ مو از روی موها به کمی ظرافت و حوصله نیاز دارد! برای اینکه از پاشیدن رنگ یا برخورد آن با گردن و شانه خود جلوگیری کرده باشید از یک حوله بر روی این ناحیه استفاده کنید. بعلاوه میتوانید از یک حوله یا زیرانداختن برای کف حمام استفاده کنید تا با قطرات رنگ مو کثیف نشود.

 

2- پیراهن یا بلوز دکمه‌دار

با اختصاص دادن یک پیراهن دکمه دار به عنوان پیراهن رنگ موی خود ، دیگر نگران کثیف شدن چندین لباس با لکه های رنگ نیستید. زیرا لکه رنگ مو بر روی پارچه اغلب به سختی پاک می‌شود و از این رو، اگر روی لباس شما رنگ مو بپاشد دیگر قابل استفاده نیست. پیراهن دکمه دار بهتر هستند زیرا قبل از دوش گرفتن برای شستشوی مو به راحتی می‌توانید آنها را در بیاورید، بدون آنکه با موهای رنگ شده شما برخورد داشته باشد.

آموزش رنگ كردن موی سر در خانه مخصوص عید

3- وازلین، کرم یا لوسیون

حتی بهترین آرایشگرها هم ممکن است گاهی اوقات در هنگام رنگ کردن مو، مواد رنگ مو را روی پوست اطراف صورت، گوش ها و گردن بریزند. برای جلوگیری از لک شدن پوست خود، از لوسیون یا وازلین یا کرم دست و صورت مناسب در امتداد خط مو و اطراف گوش استفاده کنید. اگر رنگ به پوست برخورد کرد، آن را سریعاً قبل از خشک شدن با حوله یا دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید تا از لک شدن پوست جلوگیری کنید.

 

4- دستکش مناسب

شاید به جرأت می‌توان گفت که دستکش مناسب، یکی از مهمترین ابزار رنگ کردن مو است. هر دستکشی برای استفاده با رنگ مو مناسب نیست. دستکشی که شما باید استفاده کنید، دستکش نیتریل است. بسیاری از کیت‌های رنگ مو دارای یک جفت دستکش هستند اما برخی از آنها به دلیل کاهش قیمت تمام شده، از دستکش‌های یکبار مصرف یا دستکش لاتکس استفاده می‌کنند (برای مطالعه درباره تفاوت دستکش‌های لاتکس و نیتریل و ونیل روی این لینک کلیک کنید).

 

همچنین ممکن است دستکش‌های موجود در جعبه یا کیت رنگ مو، در واقع اندازه دستان شما نباشند که در این صورت هم، پوشیدن آنها فایده‌‌ای ندارد، زیرا بالاخره رنگ، از فضاهای اضافی بین دستکش و دست شما، به پوست شما خواهد رسید و می‌تواند حساسیت‌های پوستی را برای شما به همراه داشته باشد. یک جفت دستکش مناسب از فروشگاه های تجهیزات پزشکی یا لوازم آرایشی تهیه کنید تا کنترل بهتری در مورد استفاده از رنگ مو داشته باشید.

 

5- رنگ موی با کیفیت

نکته اصلی در ایجاد رنگ موی آرایشگاهی در خانه داشتن رنگی مناسب برای استفاده در منزل است. فکر می کنید با وجود تمام گزینه های رنگ موجود در فروشگاه ها، رنگ کردن مو یک فرآیند کاملاً ساده است؟ خیر! عواملی مانند رنگ پوست ، رنگ چشم و رنگ طبیعی مو می توانند تفاوت زیادی در مناسب بودن شرایط ایجاد کنند. بهتر است از رنگ‌هایی که قبلاً امتحان کرده‌اید استفاده کنید. همچنین اگر بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس دارید، قبل از رنگ کردن مو حتماً با یک مشاور پوست و مو صحبت کنید.

 

6- براش رنگ مو

بعضی از قوطی‌های رنگ‌مو دارای سر شانه مانندی هستند که به نظر می رسد می‌توانند برای رنگ کردن موها استفاده شوند. اما در واقع این شانه، دانه های درشتی دارد و برای رنگ کردن یکنواخت همه تارهای موی سر مناسب نیست. بنابراین یک شانه مناسب رنگ کردن مو تهیه کنید تا از طریق موهای نازک، به لابلای تارهای موی شما نفوذ کند و رنگ را به تمام تارهای مو، از ریشه تا نوک برساند.

آموزش رنگ كردن موی سر در خانه مخصوص عید

7- گیره های پلاستیکی

بسیار پیش می‌آید که در هنگام رنگ کردن کل موهای سر خود، یک تکه را فراموش کنید. به خصوص اگر موهای ضخیم باشد، این اتفاق زیاد تکرار می شود. با استفاده از گیره های پلاستیکی مو یا هر گیره دیگری که به موهای شما آسیب نمی‌رساند، قسمت های موی 2 تا 5 سانتی‌متری را جدا کرده و از سمت چپ به راست و از بالا به پایین در سر خود حرکت دهید. این کار به شما کمک می کند قبل از رفتن به بخش بعدی ، یک قسمت را به طور کامل رنگ کنید.

 

8- کلاه رنگ

پس از استفاده از رنگ مو ، موهای خود را در کلاه مخصوص بپوشانید تا رنگ آن ثابت شود. پوشیدن کلاه همچنین از پاشیدن و برخورد رنگ موهای شما با مبل و در و دیوار خانه نیز جلوگیری می‌کند.

 

9- دستمال مرطوب الکلی

وقتی رنگ موهایتان را شستید ، ممکن است متوجه شوید که چند نقطه رنگ روی پوست شما وجود دارد که به راحتی پاک نمی‌شود. سعی کنید این نقاط را با دستمال های الکلی پاک کنید.

 

مرحله دوم) نکات رنگ کردن مو در خانه

هنگام رنگ کردن موهای بلند، نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که ریشه های شما نسبت به انتهای موهای شما به زمان بیشتری برای به اصطلاح رنگ گرفتن نیاز دارند. از آنجا که انتهای مو به طور معمول متخلخل است، با سرعت بسیار بیشتری رنگ مو را “می گیرد”. از طرف دیگر ، ریشه های موی شما در هنگام رنگ کردن، بکر و دست نخورده است. در نتیجه ، ریشه ها به زمان پردازش بیشتری نیاز دارند تا پوشش رنگ در طول موهای شما یکنواخت باشد.

 

با افزودن یک مرطوب کننده ، فوت کوزه‌گری رنگ شناسان حرفه ای را تکرار کنید. پس از اینکه ریشه موهای خود را به عنوان اولین مرحله از این کار، رنگ کردید، تنها انتهای موهای خود را به یک روغن مرطوب‌کننده مو آغشته کنید.

 

پس از طی نصف زمان لازم برای رنگ کردن مو، (به عنوان مثال ، در 15 دقیقه یا 30 دقیقه) ، رنگ باقی مانده را روی انتهای مو بمالید. از آنجا که روغن مرطوب کننده، انتهای مو را “از قبل” آماده کرده است ، رنگ قادر است به طور یکسانی به انتها و ریشه مو نفوذ کند و استفاده از رنگ به آرامی ادامه خواهد یافت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو