انتخابات ۱۴۰۰ مانند انتخابات ۹۸ خواهد بود

منبع: برترین ها

36

1399/12/8

09:51


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات پیش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود منتهی این بار چون خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر با هم هستند شاید از نظر فامیلی و قبیله‌ای مردم در روستاها بیشتر شرکت داشته باشند.

خبرگزاری برنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، رای بدهند قطعا علتی خواهد بود که مشارکت پایین بیاید.

«ناصر قوامی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص عوامل کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸ اظهار کرد: مهندسی انتخابات به وسیله نهادهای قدرت سبب شده مردم واقعا رغبتی به انتخابات نداشته باشند ضمن اینکه مشکلات اقتصادی مزید بر علت است ولی یک علت اصلی همان نظارت شورای نگهبان بوده که سالیانی است مردم از آن ناراضی هستند.

او افزود: به نظر من انتخابات پیش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود منتهی اینبار چون خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر با هم هستند شاید از نظر فامیلی و قبیله ای مردم در روستاها بیشتر شرکت داشته باشند ولی در شهرهای بزرگ و مراکز استان این دوره هم فکر می کنم اگر از انتخابات مجلس کمتر نباشد، بیشتر نخواهد بود.

قوامی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران‌هایی که کشور پشت سر گذاشته در کاهش مشارکت حداقلی تاثیرگذار بوده تا جایی که مردم مخصوصا طبقه پایین جامعه بیشترین مشارکت را داشتند و امروز از نظر اقتصادی دچار مشکل شده اند. مسئله دیگر کروناست که باید ببینیم چگونه می خواهند انتخابات را برگزار کنند، اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، رای بدهند قطعا این هم علتی خواهد بود که مشارکت پایین بیاید.

او در خصوص جلب مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: انتخابات باید آزاد باشد و اعلام شود هر گرایش سیاسی گزینه‌های خود را اعلام کند و شورای نگهبان رد صلاحیت نکند. اگر انتخابات آزاد باشد که دیگر برای اعلام آن دیر شده در میزان حضور در مردم در انتخابات تاثیر خواهد داشت زیرا باید زودتر از این‌ها زمینه فراهم می شد تا احزاب و گرایش‌های سیاسی، افراد خود را معرفی کرده و تبلیغ می کردند و مردم متوجه می‌شدند این انتخابات آزاد بوده و همه گرایش‌ها می توانند در آن شرکت داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو