طرز تهیه کباب شیشلیک در فر

طرز تهیه کباب شیشلیک در فر رستورانی خوشمزه

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب شیشلیک یکی از انواع کباب ها است که به دلیل تهیه از بهترین قسمت گوشت گوسفندی بسیار خوشمزه و لذیذ است. شیشلیک از گوشت راسته گوسفندی تهیه می شود که بافت نرمی دارد و سریع تر از بقیه قسمت های گوسفند، پخته می شود. شیشلیک همیشه روی منقل کباب می شد، اما امروزه، با وجود خانه های آپارتمانی، استفاده از منقل ممکن است فراهم نشود، از این رو، می توان کباب شیشلیک را در فر تهیه و طبخ نمود. دستور زیر تهیه این کباب در فر و مزه دار کردن آن را بیان می کند.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماست ترش۱ لیوان
پیاز درشت۳ عدد
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
دنده گوسفندی۱ کیلوگرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب شیشلیک تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب شیشلیک تابه ای خوشمزه و مجلسی ابتدا باید گوشت مخصوص شیشلیک را تهیه کنیم. گوشت راسته گوسفندی مخصوص شیشلیک در قصابی ها موجود است. می توان آماده آن را تهیه کرد یا خودمان آنرا برش بزنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بر می داریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده می کنیم و آب آن را می گیریم. آب پیاز را داخل یک کاسه ریخته و به آن نمک اضافه می کنیم. ماست را به آب پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس زعفران و فلفل سیاه و روغن مایع و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. گوشت شیشلیک را به مواد اضافه می کنیم و خوب با دست ماساژ می دهیم تا مواد به خورد گوشت برود.

مرحله چهارم

روی کاسه را سلفون می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم. حدود ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا به خوبی مزه دار شود. حالا کف سینی فر را فویل می کشیم و با برس کف آن را چرب می کنیم. سپس گوشت ها را کف سینی می چینیم.

مرحله پنجم

فر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده بودیم که گرم شود. سینی فر را درون آن قرار می دهیم و یک ساعت صبر می کنیم تا پخته و برشته و طلایی شود. بسته به حرارت داخل فر ممکن است نیاز باشد زمان بیشتری در فر بماند.