اسحاق جهانگیری که در این سفر از سوی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی همراهی می شود، قرار است در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان و نیز نشست با نخبگان شرکت کند و به بررسی مسائل و مشکلات استان بپردازد.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه گرگان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان از هر نظر دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه است و نیروی تحصیلکرده و کارآمد این استان قادر است که این ظرفیت ها را در مسیر پیشرفت استان به خدمت گیرد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی استان گلستان و حضور دریا و جنگل در این استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت های گردشگری استان گلستان شرایط مساعدی را فراهم کرده تا طبیعت زیبای این استان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مطرح باشد.

جهانگیری زمین های حاصلخیز استان گلستان را از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی در این استان برشمرد و گفت: دولت در دوره ای تصمیم گرفت که ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی دشت حاصلخیز استان گلستان را زهکشی و ساماندهی کند که تاکنون ۸۰ هزار هکتار از این طرح اجرا شده و ۹۰ هزار هکتار نیز در دست اجرا است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به استعدادهای استان گلستان در بخش تجارت مرزی، افزود: استان گلستان مرز مشترک با کشور دوست، ترکمنستان دارد و جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با این کشور دارد البته گاهی موانعی پیش روی همکاری های دو کشور وجود دارد که باید به سرعت برطرف شود.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید تصویب شد که منطقه اینچه برون در استان گلستان به منطقه آزاد تبدیل شود که این لایحه در مجلس شورای اسلامی مدت زیادی معطل ماند و پس از تصویب مجلس، به دلایلی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که امیدوارم مجمع تشخیص این مصوبه را به سرعت نهایی کند،‌ منطقه اینچه برون می تواند یک قطب بزرگ توسعه ای باشد.

جهانگیری گفت: امکان خط ریلی که در همین منطقه ایجاد شده و میان استان گلستان، ترکمنستان و قزاقستان فعال است، امکان مهمی است که با حضور روسای جمهور این سه کشور افتتاح شد و اهمیت این مسیر ریلی تا حدی است که حتی می تواند ارتباط چین با غرب را برقرار کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه به ظرفیت های استان گلستان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این سفر بررسی طرح های مهم در دست اجرا است تا در ماه های پایانی دولت موانع پیش رو برطرف و شاهد تکمیل این طرح ها باشیم.

وی خلیج گرگان را از مهمترین موضوعات استان گلستان دانست و افزود: در جلسه ای که در خصوص تالاب های کشور برگزار شده بود به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ای هفت ساله برای احیای تالاب میان کاله و خلیج گرگان تصویب شد که امیدوارم در این سفر مسائل و مشکلات پیش روی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.