مهمترین راهکار درمان کرونا چیست؟

31

1399/12/9

10:11


رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری کرونا درمان دارد اما مهمترین نکته در معالجه کرونا از نوع جهش یافته و معمولی، تشخیص به موقع است بنابراین باید باورهای غلط مردم در زمینه هراس از بیمارستان اصلاح شود.

مهمترین راهکار درمان کرونا چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علیرضا صداقت افزود: در شرایط کنونی "بیمارستان هراسی" یکی از معضلات در درمان بیماران بدحال مبتلا به کووید - ۱۹ است و برخی از آنها به دلیل ترس و این تصور غلط که بیمارستان آلوده است و سبب مرگ بیمار می‌شود از  مراجعه به بیمارستانها پرهیز می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این شرایط با کمال تاسف وقتی بیمار را به بیمارستان انتقال می‌دهند که علائم و عوارض کرونا در او شدت یافته است و در چنین شرایطی فرآیند درمان سخت‌تر شده و  ممکن است کاری از تیم پزشکی بر نیاید.

این پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: در دوره اوج بیماری روزانه ۴۲۰ بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد  با علائم مشکوک به کرونا بستری می‌شدند که اکنون این تعداد به ۴۲ نفر در روز کاهش یافته است و همچنین در اوج بیماری تعداد بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا  ۱۶۰ نفر در روز بود که این تعداد اکنون به ۳۰ بیمار کاهش یافته است.

دکتر صداقت تاکید کرد: نکته مهم این است که این وضعیت، ناپایدار و شکننده است و خطر شیوع ویروس از نوع جهش یافته با عادی‌انگاری مردم و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو