هاردفورک جدید رقیب اصلی بیت کوین

هاردفورک جدید رقیب اصلی بیت کوین


منبع: دلگرم

61

1399/12/9

10:54


هاردفورک جدید رقیب اصلی بیت کوین

یکی از بحث های داغ و جذاب دنیای ارز های دیجیتال، هاردفورک جدید رقیب اصلی بیت کوین است.

هاردفورک جدید و یا همان شبکه های بلاک چینی که به روزرسانی شده اند همواره بر پایه شبکه بلاک چینِ بیت کوین هستند، اما گفتنی است در ساختار آن ها سعی می شود تغییراتی که از شرایطی بهتر و مزیت های بیشتری برخوردار هستند، اعمال شوند.

ما در این متن علاوه بر این که به موضوعات مختلفی نظیر قیمت بیت کوین و شبکه ی جذاب ریپل صحبت کردیم، در مورد اعتماد به هاردفورک جدید رقیب اصلی بیت کوین نیز اطلاعات به درد بخوری آوردیم، از این رو اگر از فعالان دنیای ارز های دیجیتال هستید و یا به هر دلیلی به اخبار و اطلاعات این حوزه علاقه مندید، تا انتها همراه ما باشید.

بلاک چین

قیمت بیت کوین نقطه قوتی برای پا بر جایی آن

این روز ها حرف از بیت کوین و جهش قیمتِ توجه بر انگیز آن در هر مجلس و جمعی داغ است، چرا که اگر شما هم از دارندگان بیت کوین هستید و یا حتی کمی از اخبار آن به گوش تان رسیده، حتما می دانید که قیمت آن صعود قابل توجهی داشته است.

حال سوال این جاست، دلیل این همه صعود و پیشرفت قیمت بیت کوین چیست؟

بهترین مثالی که می توان برای سیر صعودی قیمت بیت کوین آورد، طلا است. این ارز دیجیتال را در واقع می توان شبیه به طلای مجازی دانست، چرا که نه تنها مثل طلا از اعتبار مطلوبی در سر تا سر دنیا برخوردار است بلکه کم یاب بوده و استخراج و تولید آن شرایط سختی دارد.

همه ی این ویژگی ها باعث شده قیمت بیت کوین رشد صعودی داشته و نقطه قوتی برای پا بر جایی آن باشد.

نا گفته نماند اکثر تحلیل گر های این حوزه در مورد آینده بیت کوین بسیار امیدوار هستند و معتقدند اگر استثنائی به وجود نیاید، قیمت بیت کوین به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

شرایط ریپل در مقایسه با بیت کوین

ریپل

شبکه بلک چین ریپل و کوینِ XRP یکی از رمز ارز های معروفی است که پس از بیت کوین دارای محبوبیت قابل توجهی در دنیا می باشد.

شرایط و مزیت های مختلفی باعث شده تا افراد زیادی به سمت ریپل کشانده شوند، شرایط و مزیت هایی که بیت کوین فاقد آن ها است.

به همین علت در بخش پایین برخی از بارز ترین شرایط ریپل را با بیت کوین مقایسه کرده و نکات مهمی آورده ایم:

  • ریپل و بیت کوین هر دو بر اساس دو هدف مجزا به وجود آمده اند. هدف از ایجاد ریپل بر خلاف بیت کوین پرداخت هزینه خدمات و کالا ها نیست، چرا که اصلی ترین هدف از ایجاد شبکه بلک چینِ ریپل انجام تراکنش ها و تبادلات ارزی برای بانک ها و انواع شبکه های پرداخت است. در واقع با بهره مندی از ریپل می توانید تحت شرایطی شفاف، مستقیم و امن اقدام به نقل و انتقالات مالی خود در بانک های جهان کنید.
  • همان طور که می دانید بیت کوین دارای سیستم مدیریت غیر متمرکزی است و توسط هیچ ارگان و شرکتی نظارت نمی شود. اما ریپل از این شرایط برخوردار نیست و از طریق یک شرکت مشخص توسعه یافته.
  • جالب است بدانید استخراج و ماینینگ برای رمز ارز های ریپل بی معناست، چرا که استخراج XRP ها به صورت متمرکز و از پیش انجام شده می باشد. پس باید گفت بیت کوین قابل استخراج و ریپل غیر قابل استخراج است.
  • قیمت ریپل کمتر از قیمت بیت کوین می باشد.
  • تراکنش های انجام شده در بلک چینِ ریپل تنها در پنج ثانیه انجام می شوند و بسیار پر سرعت تر از تراکنش های بیت کوین هستند، زیرا پنج ثانیه در مقابل ده دقیقه زمان ناچیزی است.
  • و مورد های دیگری مثل غیر متمرکز بودن صرافی های ریپل بر خلاف بیت کوین، ارزان قیمت بودن کارمزد تراکنش های ریپل و ...

با توجه به موارد بالا لازم است بگوییم هر یک از رمز ارز های بیت کوین و XRP دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، در نتیجه هر کدام کاربرد ها و مزایای مجزایی دارند.

آیا به هاردفورک جدید و رقیب های بیت کوین اعتماد کنیم؟

کونوس بیت

جایگاهی که در حال حاضر بیت کوین به آن رسیده به سختی قابل تغییر است و به همین دلیل شاید کمتر کسی به سمت هاردفورک های جدید جذب شوند.

اما باید بگوییم با اعتماد به هاردفوک ها و امکاناتِ ارز ها جدید تر به واسطه ی تفاوت های پر مزیتی که دارند، می توانید به مراتب موفق تر عمل کنید.

پس نتیجه می گیریم نباید از وجود هاردفورک جدید غافل شد و لازم است با تجربه های جدید، موفقیت های بهتری برای خود رقم بزنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو