سفرهای نوروزی باید ممنوع شود

52

1399/12/9

13:33


سفرهای نوروزی باید ممنوع شود

سلامت نیوز: رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با انتقاد از اینکه سفرهای نوروزی با هر نوعی باید لغو شود، از قانون جدید منع ورود پرستاران باردار هفت ماه به بالا به بیمارستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت با اشاره به واردات 100 هزار دُز واکسن روسی برای تزریق به گروه‌های دارای اولویت ازجمله کادر درمان گفت: روز گذشته علاوه بر تزریق واکسن به کادر درمان، وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون برای سالمندان خبر داد. امیدواریم تا مهر و شهریور سال 1400، همه مردم نسبت به این ویروس واکسینه شوند.


طبرسی در پاسخ به نقاط پرخطر ویروس جهش یافته کووید19 گفت: ویروس مرز ندارد و اگر در یک نقظه شیوع پیدا کند، در همه جا این شیوع ادامه خواهد داشت. ویروس جهش یافته انگلیسی هم همه جا پخش و در یک نقطه نیست. ویروسی که در حال حاضر در حال شیوع است، ویروسی نیست که سال گذشته در ووهان چین آغاز به همه گیری کرد و مشابه ویروس ایتالیایی و انگلیسی است. این ویروس سرعت انتقال بیشتر اما شدیدتر و مرگ و میر بالاتری دارد.


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه با انتقاد از طبقه بندی و نوع بندی سفرهای نوروزی گفت: امسال، سال مناسبی برای سفر نیست زیرا که ما با یک ویروس جهش یافته روبرو هستیم و یک استان در حال حاضر با وضعیت قرمز مواجه شده است و امکان خطر در سایر استان‌ها هم هست. برخوردهای اجتماعی باید تا میزان بالا کاهش پیدا کند و باید این نکته را حتما مدنظر قرار دهیم که سلامتی همیشه مهم‌ترین نکته است.


طبرسی در پایان ضمن اعلام این خبر که قانونی برای پرستاران باردار در نظر گرفته شده، تاکید کرد: با توجه به فوت دو پرستار باردار، قانونی برای منع ورود پرستاران وضع شده که از فعالیت پرستاران هفت ماه به بالا به همه بخش‌های بیمارستان و نه تنها بخش‌های کرونایی ممانعت به عمل می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو