ورود به سامانه استعلام چک (cbi.ir)

منبع: دلگرم

63

1399/12/9

15:13


ورود به سامانه استعلام چک (cbi.ir)

سامانه استعلام چک و وضعیت اعتباری چک صیادی

همانطور که می‌دانید استعلام صیاد روشی است که به کمک آن می توان از وضعیت صادرکننده چک صیاد مطلع شد و متوجه شد که صادرکننده چک آیا چک برگشتی دارد یا خیر؟ استعلام صیاد از طریق اپلیکیشن ساد۲۴ سریع ترین و مطمئن ترین روش استعلام‌ چک است .

برای ورود به سامانه استعلام چک cbi.ir روی لینک زیر کلیک کنید .

سامانه استعلام چک

روش های استعلام چک cbi.ir

روش اول استعلام چک : استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ است که می‌توانید با اسکن QR روی چک به آسانی و تنها در یک مرحله از خوش حسابی صادر کننده چک مطمئن شوید. این امکان برای کاربران عزیز اپلکیشین ساد۲۴ فراهم شده که به طور کاملا رایگان استعلام صیاد بگیرند.

روش دوم استعلام چک : استفاده از سایت بانک مرکزی است که به وب سایت زیر رفته و در قسمت پایین صفحه شماره صیاد را وارد می‌کنید

روش سوم استعلام چک : ارسال شناسه چک به سامانه پیامکی بانک مرکزی به شماره ۷۰۱۷۰۱ پیامک کنید (۱*۱* شناسه صیاد ۱۶ رقمی) تا از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی ثبت‌شده در سامانه بانک مرکزی اطلاع پیدا کنید. نکته مهم اینکه شناسه استعلام باید بدون هیچ‌گونه کاراکتر اضافی برای سامانه ارسال شود.توجه! این روش به ازای هر استعلام مبلغ ۳۵۰۰ ریال از سیمکارت شما هزینه کسر می‌گردد به همین خاطر قبل از استعلام چک باید کیف پول خود را شارژ نمایید.

سامانه استعلام پیامکی چک در بانک مرکزی، جز سامانه های ارزش افزوده شناخته می شود و کار با ان کمی مشکل است. برای راحتی کار و سریعتر پیش رفتن روند استعلام حتما از اپلیکیشن ساد۲۴ استفاده کنید.

استعلام چک صیادی از طریق اپلیکیشن آپ

با توجه به بروزرسانی نحوه تبادل چک در سیستم بانکی کشور و به جهت ثبت و رهگیری چک‌های صیادی، ‏اپلیکیشن آپ همزمان با اجرایی شدن قوانین جدید، امکان استعلام چک صیادی، ثبت چک صیادی، تایید دریافت و انتقال ‏چک را در اپلیکیشن خود راه اندازی کرده است.‏ با نصب و به روزرسانی اپلیکیشن آپ می‌توانید نماد سرویس چک صیادی را مشاهده کنید.

خدمات سامانه چک صیادی آپ شامل موارد زیر است:‏

وضعیت اعتباری صادر کننده چک
ثبت چک صیادی
تایید و دریافت مندرجات برگه چک
انتقال چک صیادی
استعالم وضعیت چک صیادی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو