اکبر زنجانپور: باید محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر از این وضع اسفناک بیرون بیاد.

منبع: سینما پرس

107

1399/12/9

15:18


سینماپرس: اکبر زنجانپور معتقد است باید محیط پیرامون مجموعه «تئاتر شهر» از رفتارهای مزاحم پاک شود تا محیطی امن و آرام برای هنرمندان، مخاطبان تئاتر و مردم باشد.

اکبر زنجانپور در مراسم رونمایی از کتاب و اعلام آغاز ساخت فیلم کوروش بزرگ

سینماپرس: اکبر زنجانپور معتقد است باید محیط پیرامون مجموعه «تئاتر شهر» از رفتارهای مزاحم پاک شود تا محیطی امن و آرام برای هنرمندان، مخاطبان تئاتر و مردم باشد.

به گزارش سینماپرس، محال است وقتی از پیرامون مجموعه تئاتر شهر عبور می‌کنید تا به این بنای تئاتری مراجعه کنید، نگران رفتارهای برخی خلافکاران و افراد غیر فرهنگی که در پیرامون دیوارهای قلب تپنده تئاتر ایران نشسته‌اند، نباشید. این نگرانی وقتی که هوا رو به تاریکی می‌رود و قصد خروج از مجموعه را دارید دوچندان می‌شود.

محیط پیرامون تئاتر شهر نه تنها حال و هوای تئاتری، هنر و فرهنگی ندارد بلکه تبدیل به محلی برای فروش مواد مخدر، سرقت گوشی و کیف رهگذران، فحاشی و اذیت و آزار کلامی و حتی نزاع‌های خونین بین خلافکاران شده است.

برخی مواقع نزاع‌های بین خلافکارانی که فضای اطراف مجموعه تئاتر شهر را به جولانگاهی برای خود تبدیل کرده‌اند آنقدر شدید است که به ریختن خون یکدیگر در فضای اطراف این بنای فرهنگی می‌انجامد.

رد خون ناشی از چاقوکشی در جوار دیوارهای اصلی تئاتر شهر!

اکبر زنجانپور را همه می‌شناسند؛ از هنرمندان و مخاطبان تئاتر، سینما و تلویزیون گرفته تا مردم و اقشار مختلف اجتماعی. اکبر زنجانپور هنرمندی است که زندگی‌اش را وقف تئاتر کرده و بیش از ۵ دهه متمادی است که بر صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته و نمایش‌های درخشانی را به صحنه برده است.

وی آثار متعددی از جمله «گوریل پشمالو»، «دشمن مردم»، «سیر طولانی روز در شب»، «ایوانف» و «دایی وانیا» را بر صحنه‌های مجموعه تئاتر شهر کارگردانی کرده و در آنها و بسیاری از دیگر آثار نمایشی به ایفای نقش پرداخته است.

اگر فضای پیرامون تئاتر شهر پاک و امن باشد، تئاتری‌ها می‌توانند حرف اثر خود را به درستی به مخاطب و مردم منتقل کنند و مردم نیز با آرامش با آثار مواجه می‌شوند و تأثیرگذاری لازم شکل می‌گیرد زنجانپور مجموعه تئاتر شهر را به نوعی خانه خود می‌داند زیرا بیش از نیمی از عمر هنرمندانه خود را در این مجموعه تئاتری سپری کرده و تأثیرگذاری خود بر تئاتر ایران را در این بنای تئاتری رقم زده است.

این هنرمند شناخته شده و مطرح تئاتر ایران درباره وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر به خبرنگار مهر گفت: زمانی بود که وقتی به تئاتر شهر می‌آمدیم گویی در خانه خود هستیم و آرامش داشتیم ولی حالا با شرایطی که اطراف مجموعه تئاتر شهر وجود دارد، از آرامش خبری نیست.

زنجانپور معتقد است مدیریت شهری با مسئولیت به موضوع پیرامون مجموعه تئاتر شهر نگاه کند و این محیط را از افراد مزاحم و رفتارهای مزاحم پاک کند.

بازیگر نمایش «شب هزار و یکم» به کارگردانی بهرام بیضایی تأکید کرد: اگر فضای پیرامون تئاتر شهر پاک و امن باشد، تئاتری‌ها می‌توانند حرف اثر خود را به درستی به مخاطب و مردم منتقل کنند و مردم نیز با آرامش با آثار مواجه می‌شوند و تأثیرگذاری لازم شکل می‌گیرد. اگر تئاتر شهر و فضای پیرامونش امن و مناسب باشد این اتفاق می‌افتد زیرا تئاتر کارگاه ایجاد فکر و اندیشه است.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه باید مدیریتی قوی بر محوطه مجموعه تئاتر شهر انجام شود، یادآور شد: کار نشد ندارد و هر کاری شدنی است به شرط اینکه مسئولین شهری نگاهی جدی به این موضوع داشته باشند.

زنجانپور در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر از این وضع اسفناک بیرون بیاد. در حال حاضر تئاتر شهر در ناآرامی و محیطی نامناسب قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو