فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی اشراف کامل عملیاتی بر منطقه دارد، گفت: قدرت هوایی جمهوری اسلامی در منطقه اثبات شده است به گونه‌ای که هیچ نیروی هوایی اعم از جنگنده و یا غیر آن بدون اجازه و هماهنگی با ما حق عبور از حاکمیت هوایی کشور را ندارد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با حضور در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه در جمع نخبگان وظیفه چهاردهمین دوره جامعه‌پذیری ذخیره‌های نظام گفت: با تقویت قدرت هوایی می‌توان در سطح بین‌المللی چانه‌زنی‌ها را افزایش و اراده و فشارهای سیاسی را به دشمنان تحمیل کرد که در این مسیر خوداتکایی در تأمین سامانه‌ها و تجهیزات یکی از اصول اساسی است.

وی افزود: کشورهای منطقه با عدم تکیه بر خود و امید بستن به خلبانان خارجی و تجهیزاتی که مستشاران بیگانه برای آن‌ها تهیه و نگهداری می‌کنند، دچار اشتباه راهبردی بزرگی می‌شوند زیرا نه تنها خودکفا نخواهند شد بلکه در بلندمدت نیروهای خارجی انگیزه لازم برای جنگیدن و دفاع از کشورشان را نخواهند داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در مواقع بحران و جنگ همه بخش‌ها باید با وحدتی مثال‌زدنی همدیگر را پوشش داده و چالش‌ها را به حداقل برسانیم. وظیفه نخبگان در این مورد، حیاتی است و انتظار می‌رود در آینده بتوانند منسجم و هماهنگ در جهت اعتلای کشور و افزایش مؤلفه‌های قدرت کشور عزیزمان گام بردارند.

 سرتیپ خلبان نصیرزاده با یادآوری قدرت هوایی جمهوری اسلامی ایران و عملیات‌های متعدد و خیره‌کننده آن تأکید کرد: قدرت هوایی مؤلفه‌های متعددی دارد. نیروی هوایی مقتدر یکی از اجزای قدرت هوایی است و برتری هوایی راهبردی و سیاسی نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌های مختلف کشور است.

وی  گفت: قدرت هوایی جمهوری اسلامی در منطقه اثبات شده است به گونه‌ای که هیچ نیروی هوایی اعم از جنگنده و یا غیر آن بدون اجازه و هماهنگی با ما حق عبور از حاکمیت هوایی ما را ندارد و موارد اندکی که تخطی کردند را در نقاط مختلف شناسایی کرده، به زمین نشانده و برخورد کردیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش  با اشاره به تأسیس دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی گفت: بعد از ۸ سال دفاع مقدس و به یُمن تأسیس این دانشگاه به دستان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) کارکنان و خلبانان زبده‌ای تربیت شده و بحمدالله به واسطه همّت جوانان و علم پیشکسوتان، نیروی هوایی در بهترین شرایط خود قرار دارد و امروزه اشراف کاملی بر فعالیّت‌های بیگانگان در مناطق مختلف مرزی و فرامرزی داریم.