۲۵۰هزار دوز واکسن امروز وارد کشور می‌شود

منبع: سیمرغ

29

1399/12/9

16:25


۲۵۰هزار دوز واکسن امروز وارد کشور می‌شود

علیرضا رئیسی با بیان اینکه کرونا انگلیسی در کشور گردش دارد گفت: ویروس کرونا خیلی قابل پیش بینی نیست از این رو مرز‌های غربی کشور بسته شده اند و به شدت کنترل می‌شوند.

ویروس کرونا خیلی قابل پیش بینی نیست


علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در کشور و دنیا مطلوب نیست گفت: 114 میلیون نفر در کل دنیا به ویروس کرونا مبتلا هستند اما 2 میلیون و 500 هزار نفر تاکنون در سطح دنیا جان خود را از دست دادند. انگلیس و امریکا وضعیت نامناسبی نسبت به سایر کشورهای دنیا دارند و در برخی کشورهای اروپا محدودیت های شدیدی اعمال شده است.

او افزود: سیستم بهداشت و درمان انگلیس و آلمان قوی هستند اما در مقابل این ویروس به زانو در آمدند. وضعیت روند بیماری در کشور رو به صعودی است ولی در خوزستان و چهارمحال و بختیاری این ویروس به شدت فعال است و فعالیت ویروس انگلیسی در خوزستان بالا است و میزان بستری ها افزایش پیدا کرده است.

رئیسی تصریح کرد: در دزفول و شادگان رعایت پروتکل ها بهتر شده و بیماری کنترل شده اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. روزانه 12 هزار تست در استان خوزستان انجام شده است و در سطح کشور 100 هراز تست در حال انجام شده است. در حال حاضر 11 شهر قرمز در استان خوزستان داریم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: با افزایش پروتکل ها می توان از حالت قرمز خارج شود. آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه جز شهرهای قرمز در استان خوزستان هستند. در حال حاضر 32 شهر نارنجی ، 251 شهر زرد، 154 شهر آبی در ایران وجود دارد.

او اضافه کرد: روز پنجشنبه با حضور آقای وزیر بهداشت در خانه سالمندان کهریزک حضور پیدا کردیم و واکسیناسیون را آغاز کردیم. افراد سالمند و واکسیناسیون برای افراد دارای معلولیت ذهنی و جانبازان شیمیایی و.. صورت گرفت.

رئیسی با اشاره به افرادی که در اولویت های واکسیناسیون هستند افزود: امروز 250 هزار دوز واکسن سینوفارم وارد کشور می شود و در آینده واکسن از هندوستان وارد کشور می شود. فردا مشخص می شود که تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کوواکس به کشور وارد می شود. تا قبل سال یک میلیون و 300 هزار نفر واکسینه می شوند و تا فروردین گروه های پرخطر واکسینه شوند و بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب سند ملی از فروردین به بعد صورت بگیرد.

رئیسی اظهار کرد: از مردم عزیزمان می خواهیم چند هفته باقیمانده تا عید را با دقت رصد کنند تا نوروز آرامی سپری کنیم. ویروس خیلی قابل پیش بینی نیست و موجی از بیماری شهر و استان ها را می تواند دچار کند.

او ادامه داد: بنا است جمعیت هلال احمر برای مرزها به کمک بیایند. مرزهای غربی کشور بسته شده اند و به شدت کنترل می شود و امیدواریم مرزهای زمینی و هوایی و... را کنترل کنیم. گرچه ویروس انگلیسی در کشور گردش داشته و باید از انتشار بیشتر آن جلوگیری کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در پایان گفت: امیدواریم در چند هفته با رعایت پروتکل ها مانع از انتشار ویروس شویم تا عید نوروز خوبی را داشته باشیم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو