آموزش دوخت گاو نمدی با دو روش متفاوت

آموزش دوخت گاو نمدی با دو روش متفاوت


منبع: آرگا

425

1399/12/9

19:05


در این مطلب از مجله آرگا، آموزش دوخت عروسک گاو نمدی با دو روش مختلف به همراه مدل هایی از گاو های فانتزی دوخته شده با پارچه نمد را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

امروزه با استفاده از نمد برای ساخت انواع حیوانات، وسایل تزیینی، کاردستی های کودکانه، وسایل دکوری و …. استفاده زیادی می شود. با یادگیری دوخت نمد دوزی می توانید خیلی راحت در منزل کاردستی زیبا و جذابی تهیه فرمایید و مورد استفاده قرار دهید. از این رو در این بخش می خواهیم آموزش دوخت گاو نمدی بسیار زیبا را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

نحوه دوخت گاو نمدی جدید و زیبا با الگو

همانطور که می دانید سال ۱۴۰۰ سال گاو نامگذاری شده است و با توجه به اینکه بیشتر خانم های هنرمند ایرانی قصد دارند از عروسک این حیوان برای تزیین سفره هفت سین استفاده نمایند. ایده و روش های فراوانی برای ساخت کاردستی این حیوان دوست داشتنی وجود دارد که شما عزیزان می توانید با مناسب ترین وسایلی که در دسترس دارید به آسانی در منزل مدل های بامزه و جالب را درست نمایید. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، آموزش کامل قدم به قدم دوخت عروسک گاو نمدی را به همراه تصاویر و الگو های مربوطه ملاحظه می فرمایید که با استفاده از این ۲ آموزش می توانید بهترین و زیباترین گاو نمدی خود را را تهیه فرمایید. تا پایان همراه ما باشید.

انواع عروس نمدی گاو

در مطالب قبلی با ساخت وسایل و عروسک هایی مثل عروسک موش نمدی، عروسک شیر نمدی، دوخت کیف نمدی و … آشنا شده اید. اکنون در ادامه برای دوخت عروسک گاو با دو روش متفاوت به کمک نمد؛ ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه نموده و سپس با کمک الگو ها دوخت را شروع کنید.

وسایل مورد نیاز

  • پارچه نمدی به رنگ های صورتی، قهوه ای، مشکی و سفید
  • نخ و سوزن
  • چشم عروسک
  • چسب تفنگی

روش اول

نخستین قدم برای دوخت عروسک گاو تهیه الگوی مورد نظر است. الگو های تهیه شده را ابتدا در سایز دلخواه روی کاغذ بکشید.

آموزش دوخت گاو نمدی

دومین مرحله: الگوی قسمت سر و شاخ را بر روی پارچه نمدی سفید قرار داده (از هر کدام دو تکه)، سپس قسمت گوش را بر روی پارچه نمدی مشکی قرار دهید ( دو تکه) و قیچی کنید و همچنین قسمت مربوط به بینی گاو را بر روی نمد صورتی گذاشته و برش بزنید.

نمد صورتی که مربوط به قسمت بینی است رو صورت گذاشته و کوک بزنید و بر روی بینی دو طرح به شکل ستاره به جای سوراخ دماغ با استفاده از نخ و سوزن ایجاد نمایید. دو تکه نمد سیاه برای قسمت صورت برش بزنید و بر روی صورت بگذارید.

روش جالب دوخت گاو نمدی

در مرحله سوم گوش ها و شاخ هایی که برش زده بودید طبق عکس پایین در محل مربوطه قرار دهید. حال می توانید داخل سر گاو را با استفاده از پشم یا پنبه پر کنید. سپس چشم ها را در محل تعیین شده چسب بزنید. بعد دور صورت، شاخ ها و گوش ها را با استفاده از نخ و سوزن بدوزید

روش مرحله به مرحله گاو نمدی

در مرحله بعدی قسمت پاها چهار تکه از نمد سفید برش زده و برای قسمت سم ها دو تکه نمد سیاه قیچی کنید. سم ها را به دو تکه پاها بدوزید. برای زیبایی پاها می توانید قسمت وسط سم ها را طبق عکس تا وسط پا با نخ مشکی دوخت بزنید. حالا پایی که داری سم است را به پای ساده دوخت بزنید تا دو عدد پای کامل به دست بیاید.

مرحله دوختن پاهای گاو نمدی

قسمت دم را از پارچه نمدی سفید قیچی بزنید. بخش انتهای دم را با استفاده از نمد مشکی آماده کنید. سپس دو تکه مربوط به بدن را با استفاده از نمد سفید آماده نمایید و بعد لکه های مشکی را بر روی آن چسب بزنید.

دوخت گاو نمدی روش ساده

قسمت سر آماده شده را از طرف پشت به بدن گاو دوخت بزنید.

نمونه تصویر دوختن گاو نمدی

در مرحله آخر قسمت پاها و دم را میان دو تکه بدن قرار داده و لبه های آن به طور منظم دوخت بزنید.

آموزش مناسب گاو نمدی

وسایل مورد نیاز برای دوختن گاو پارچه نمد

  • پارچه نمدی به رنگ های قهوه ای، کرم، سبز، صورتی آبی کم رنگ و سفید
  • فوم اکلیلی برای شاخ ها
  • چسب حرارتی
  • نگین لپه ای دو سایز متفاوت
  • نخ قرمز یا نارنجی برای دوختن پوز
  • پنبه
  • نخ کنفی، قیطان با کاموا برای آویز به طول ۲۵ سانتیمتر

روش دوم:

ابتدا همانند روش اول الگو های تهیه شده را ابتدا در سایز دلخواه روی کاغذ بکشید.

دوخت گاو نمدی به روش آسان

قسمت های مختلف عروسک را روی پارچه نمدی قیچی بزنید.

آموزش آسان دوختن گاو نمدی

در این مرحله قسمت گوش را روی نمد اکلیلی طلایی رنگ قرار داده، قیچی کنید (از هر کدام دو تکه)،

روش دوم دوختن گاو نمدی

قسمت گوش را بر روی پارچه نمدی کرم و قهوه ای قرار دهید ( دو تکه) و قیچی کنید. سپس دو لایه گوش را روی هم گذاشته و بدوزید.

نمونه آموزش دوختن گاو نمدی

چشم ها را طبق تصویر پایین کوک بزنید.

دوخت گاو نمدی به دو روش

در مرحله بعد، قسمت مربوط به شاخ ها، گوش ها و بند ۲۵ cm را روی لایه پشت عروسک بچسبانید و بعد سم های کرمی رنگ را روی پا ها از طرف رویه قسمت جلو و پشت عروسک با چسب حرارتی بچسبانبد.

روش زیبا دوختن گاو نمدی

حالا قسمت جلو را روی پشت قرار داده، کوک بزنید و از پنبه یا هر نوع الیاف دیگری پر کنید.

دوختن عروسک گاو نمدی

تا این مرحله آموزش عروسک گاو نمدی به این شکل شده است.

آموزش عروسک گاو

پوزه را بدوزید، سوراخ بینی، لب و خط لبخند را کوک بزنید. (تصویر پایین دو قسمت بالا)

پوزه را روی سر قرار داده و مروارید های مشکی لپه ای را روی سوراخ بینی و چشم بچسبانید. (دو قسمت پایین)

دوختن عروسک نمدی حیوان گاو

دست ها را طبق تصویر دوخته و به بدن بچسبانید.

دوختن عروسک با پارچه نمد

برای درست کردن گل یک نوار ۳ در ۱۵ سانتی متری را از پارچه صورتی برش بزنید. سپس آن را دولا کنید و سمت دولا را همانند تصویر پایین برش های یک اندازه بزنید. نوار را لوله کنید و چسب بزنید.

انواع دوخت گاو نمدی

در مرحله آخر دوخت گاو نمدی، از نمد سبز برای قسمت برگ برش بزنید و روی بدن بچسبانید. گل را روی آن چسب بزنید سپس دم را دوخته و در پشت عروسک به صورت اریب بچسبانید.

انواع آموزش عروسک نمدی

روش دوم دوخت گاو نمدی

در این مطلب، روش هایی برای دوخت عروسک گاو نمدی به همراه تصاویر از این عروسک بامزه و جالب را مشاهده کردید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید عروسک نمدی با طرحی زیبا و جالب را بدوزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو