داستان باراک ؛ پیدا شدن گوسفندی سرگردان با ۳۵ کیلوگرم پشم در استرالیا

منبع: روزیاتو

91

1399/12/9

19:11


اخیرا گوسفندی به نام باراک پیدا شده که بخاطر بزرگ شدن شدید پشمش توانایی راه رفتن را از دست داده بود. پشم های این گوسفند پس از چیده شدن به وزن ۳۵ کیلوگرم رسید و حالا این حیوان می تواند دوباره به درستی راه برود.

این گوسفند همانطور که به آن اشاره شد باراک نام دارد و در جنگل و ۶۰ کیلومتری ملبورن بصورت سرگردان و در سختی زندگی می کرد تا اینکه پس از مشاهده توسط عموم مردم به ناجیان حیوانات گزارش شد. پس از عملیات گشتن و یافتن این حیوان، حجم زیاد پشمی که این گوسفند طی این سال ها درآورده بود، ناجیان را بسیار متعجب کرد. به طوری که حتی باراک در باز کردن چشم هایش نیز مشکل داشت و به سختی دنیای بیرون را نظاره می کرد. پشم رشد کرده این حیوان ۳۵ کیلوگرم وزن داشت یعنی تقریبا بیشتر از نصف وزن یک کانگوروی بالغ!

امدادگران پس از سال ها پشم های این گوسفند را چیدند اما آن ها می گویند نشانه هایی وجود دارد که این گوسفند قبلا در اختیار دام داری بوده است. یکی از آن امدادگران می گوید: «تصور می کنم باراک قبلا صاحب داشته، نشانه هایی از پلاک گوش در این گوسفند وجود دارد که طی بزرگ شدن بیش از اندازه پشم او از جا درآمده و کنده شده است. پشم گوسفندان باید حداقل یک بار در سال چیده شود وگرنه پشم آن ها رشد قابل توجهی خواهند کرد. همانطور که این اتفاق برای باراک افتاد.»

بهرند، فرد دیگری از این تیم که این به گوسفند کمک کرده است، می گوید: پشم درآمده باراک در این چند ساله یکی از سنگین ترین پشم هایی است که دیده شده و بدن وی طی این رشد بزرگ بسیار آسیب دیده است.» او ادامه داد: «این گوسفند بسیار کم وزن شده بود و بخاطر وضعیت پشم هایش به سختی چیزی را می دید.» باراک اکنون در کنار گوسفندان دیگر مستقر شده اند و بهرند درباره او می گوید:«همه این ها نشان داد گوسفندان چه حیوانات شجاعی هستند.»

معمولا چیده شدن پشم های یک گوسفند بالغ هر یک سال در مزارع و اغلب در یک روز اتفاق می افتد و متخصصان در یک روز می توانند ۳۰۰۰ پشم گوسفند را بچینند.

بیشتر بخوانید:

گران ترین گوسفند دنیا به قیمت نیم میلیون دلار به فروش رفت!

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو