تقویت بدن بعد از ابتلا به کرونا با چند راهکار مفید

تقویت بدن بعد از ابتلا به کرونا با چند راهکار مفید


منبع: آرگا

206

1399/12/9

20:05


امروزه بسیاری از افراد به ویروس کرونا مبتلا می شوند که بعد از ابتلا سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و نیاز به ریکاوری دارد به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با چند راهکار طبیعی و موثر جهت تقویت بدن بعد از کرونا آشنا کنیم تا بتوانید بدن تان را ریکاوری نمایید.

همانطور که می دانید ویروس کرونا به دلیل میزان بالای شیوع آن به یک کابوس در بین مردم تبدیل شده است که تمام دنیا درگیر این ویروس خطرناک هستند و افراد زیادی به آن مبتلا می شوند که پس از ابتلا تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم و ضروری است از این رو، در ادامه چند راهکار مفید و موثر برای تقویت بدن بعد از کرونا را به شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال روش های مفید و تاثیر گذار جهت تقویت بدن تان بعد از ابتلا به این ویروس خطرناک هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

راه های تقویت بدن بعد از کرونا

راهکارهای مفید برای تقویت بدن بعد از کرونا

استفاده از مواد غذایی سالم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن بعد از مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹ ایفا می کند، در ادامه شما را با چند روش مناسب و موثر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت و ریکاوری کنید.

مصرف گوشت ماکیان

گوشت ماکیان یا پرندگان اهلی از جمله : اردک، مرغ، بوقلمون و غاز سرشار از آمینو اسید می باشد از این رو، کمک زیادی به بهبود سیستم ایمنی بدن پس از ابتلا به کرونا می کنند، همچنین بوقلمون و مرغ داری دو اسید چرب به نام گلوتامین و آرجنین به مقدار فراوان هستند که نقش مهمی در ریکاوری بدن ایفا کرده زیرا، گلوتامین موجود در آن سبب محافظت از سلول ها در زمان های پر استرس می شود.

تقویت بدن بعد از کرونا با چند راه عالی

سبزیجات صلیبی

سبزیجاتی از قبیل : گل کلم، جوانه بروکسل، کلم، کلم بروکلی جزو سبزیجات صلیبی هستند که کمک شگفت انگیزی به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش التهاب در بدن می کنند، طبق تحقیقات انجام شده مصرف این دسته از سبزیجات به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از ویتامین B و C بعد از ابتلا به بیماری، فرآیند بهبودی را سرعت می بخشد.

سبزیجات با برگ های سبز

سبزیجاتی مانند : اسفناج، کلم پیچ و سبزی خوردن داری مواد مغذی و ضد التهاب می باشند از این رو، استفاده از این دسته مواد غذایی سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و نقش مهمی در فرآیند ریکاوری بدن بعد از ابتلا به این بیماری ایفا می کند زیر،ا برگ های سبز دارای مقادیر فراوانی منگنز، منیزیم، ویتامین C، پروویتامین A و اسید فولیک است و برای سلامت سیستم عصبی و خون مفید می باشد.

معرفی روش های مفید و مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماهی ها

همانطور که می دانید مصرف ماهی به خصوص ماهی های پرچرب برای سلامت بدن بسیار مفید هستند زیرا، سرشار از آهن، روی، سلنیوم، اسید های چرب امگا ۳ و ویتامین های گروه B هستند و طبق تحقیقات انجام شده چربی های امگا ۳ کمک بی نظیری به کاهش التهاب و تقویت بدن می کند، مصرف روزانه هشتاد و پنج گرم ماهی چرب سالمون سبب تامین هفتاد درصد نیاز بدن به سلنیوم می شود.

نکته : بهتر است پس از عمل جراحی و یا پس از ابتلا به بیماری به منظور ریکاوری بدن در رابطه با مصرف ماهی های چرب نظر پزشک تان را بپرسید.

توت ها

توت ها از جمله : شاه توت، تمشک، توت سفید، بلوبری و توت فرنگی دارای مقادیر فراوانی مواد مغذی می باشد همچنین، دارای آنتی اکسیدان های مختلفی هستند که خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی داشته و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهند شد.

تغذیه مناسب برای کرونا

فرآورده های فرعی گوشت

به محصولاتی که مرتبط به اعضای جانبی مانند، قلوه، جگر، شش، سیرابی، سرو دست می شود فرآورده های فرعی گوشت گفته می شود که دارای مقادیر فراوانی از آهن، روی، ویتامین A، مس و ویتامین گروه B است که به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه بسیار مناسبی است.

آجیل ها و دانه ها

از دیگر راهکارهای مفید و موثر جهت تقویت بدن بعد از کرونا مصرف آجیل هایی مانند: بادام، گردو، پیکن (نوعی گردو) و دانه هایی مانند : شاهدانه و تخم آفتاب گردان است زیرا، سرشار از ویتامین ها، پروتئین گیاهی، چربی های مفید و مواد معدنی هستند.

تغذیه مناسب بعد از ابتلا به کرونا

تخم مرغ

تخم مرغ و همچنین تخم پرندگانی از جمله : اردک، کبک و غاز علاوه بر تامین پروتئین نیاز بدن، مواد مغذی موجود در آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد، یک تخم مرغ پنجاه گرمی سبب تامین شش گرم نیاز بدن به پروتئین روزانه می شود و همچنین مصرف زرده و سفید تخم مرغ داری مقادیر زیادی روی، آهن، سلنیوم، ویتامین A و B12 است که برای ریکاوری بدن بسیار مفید است.

نوشیدن مقادیر فراوانی آب

به منظور حفظ سلامت بدن نوشیدن آب کافی و همچنین هیدراته نگه داشتن بدن بسیار مهم است بنابراین، هر زمان که می توانید آب بنوشید و به منظور طعم دهی بهتر آن می توانید به آن ها آب میوه های یخ زده مانند مرکبات و یا خیار همراه با گیاهانی مانند : رزماری، نعناع و اسطوخودوس بیفزایید و همچنین از نوشیدنی های مانند : چای تیره، انرژی زا و کافئین دار اجتناب کنید زیرا، سبب کم شدن آب بدن و به هم زدن برنامه خواب تان نیز خواهند شد.

چند ماده غذایی عالی برای ریکاوری بدن

کاهش میزان مصرف چربی ها

از دیگر روش های عالی جهت تقویت بدن بعد از ابتلا به کرونا کاهش مصرف چربی می باشد زیرا، مصرف زیاد چربی سبب کاهش ایمنی بدن می شود از این رو، بهتر است غذاها را با بخارپز، فر و هوا پز بپزید و یا آن ها را آب پر، گریل و تنوری کنید تا از مقدار روغن کمتری استفاده شود.

مصرف سیب زمینی شیرین

در زمان ریکاوری بدن مصرف مواد غذایی که دارای کربوهیدرات بالایی است مانند سیب زمینی شیرین، بسیار مهم و ضروری می باشد زیرا، سیب زمینی های شیرین داری خاصیت ضد التهابی و همچنین ویتامین هایی مانند : مواد معدنی و ویتامین C است که به منظور ریکاوری بدن بسیار مهم است بنابراین، از مصرف آن غافل نشوید و البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که علاوه بر رژیم غذایی مناسب جهت تقویت دستگاه ایمنی بدن پیروی از یک سبک زندگی استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

تغذیه مناسب بیماران مبتلا به کرونا

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو