پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس را به راحتی در خانه انجام دهید

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس را به راحتی در خانه انجام دهید


منبع: مینویسم

83

1399/12/9

20:10


پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس را به راحتی در خانه انجام دهید

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس را به راحتی در خانه انجام دهید

اگر شمع یا موم بر روی لباس شما ریخته است نگران نباشید، چرا که می توانید در این مطلب بیاموزید چگونه می توانید اثرات شمع یا مومی که بر روی پارچه یا لباس ریخته است را پاک کنید. لازم نیست برای پاک کردن و تمیز کردن لکه ها حتما به خشک شویی مراجعه کنید. تنها لازم است ادامه این مطلب را بخوانید تا پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس را به راحتی در خانه انجام دهید.همچنین می توانید روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی! و آموزش طرز اتو کردن پارچه مخمل به روش ساده و بدون هیچ آسیبی را بخوانید.

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس به راحتی در خانه

لوازم لازم برای پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس

لوازم لازم برای پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس

1.تراشیدن شمع یا موم خشک شده

برای پاك كردن شمع از روي پارچه در ابتدا اجازه دهید تا موم خشک شود. چرا که اگر بخواهید موم را پس از خشک شدن پاک کنید، نتیجه بهتری خواهید داشت. این موضوع امکان دارد خلاف غریزه شما باشد چرا که شما قطعا دوست دارید بلافاصله لکه را پاک کنید، اما شما نباید موم را در حالی که گرم است پاک کنید.

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس

اگر موم را وقتی گرم است مالش دهید و اقدام به پاک کردن آن کنید، می توانید آن را به قسمت های دیگر لباس پخش کنید و وضعیت را بدتر کنید.بنابراین، در مقابل وسوسه دویدن به سمت سینک در حالی که موم هنوز داغ است یا اینکه آن را با انگشتان خود آغشته کنید، مقاومت کنید. می توانید بگذارید موم به طور طبیعی خشک شود. یا می توانید روی لباس مکعب یخ قرار دهید تا سریعتر خشک شود.

پس از خشک شدن شمع یا موم تا جایی که می توانید موم را خراش دهید. برای این کار می توانید از چاقو استفاده کنید.در هنگام استفاده چاقو مراقب باشید تا به خود آسیبی وارد نکنید. بهتر است از بک چاقوی کند استفاده کنید چرا که یک چاقوی تیزتر می تواند به راحتی لباس شما را سوراخ کند.

اگر پارچه لباس بسیار ظریف است، مثلا جنس آن ابریشم است، باید به جای آن از قاشق استفاده کنید و آن را کمی روی موم بچرخانید. از فرو بردن قاشق بر روی پارچه خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است به آن صدمه بزنید. همچنین می توانید به جای چاقوی کند از لبه کارت اعتباری استفاده کنید.

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس

2.پاك كردن شمع از روي پارچه با اتو

برای ذوب کردن آب یا موم از اتو استفاده کنید. اگر از اتو استفاده می کنید می توانید موم – مانند موم شمع – را از روی لباس پاک کنید. آن را روی حرارت کم نگه دارید. بعد از اینکه موم را با چاقوی کند یا قاشق خراش دادید، باید گرما را به آن وارد کنید.

سپس، حوله های کاغذی را روی لباس قرار دهید. می توانید به جای حوله های کاغذی از کیسه های کاغذی قهوه ای استفاده کنید. ممکن است لازم باشد کاغذ را به صورت دوره ای عوض کنید زیرا مقداری موم به آن می چسبد. می توانید یک پارچه نازک بین اتو و حوله های کاغذی قرار دهید که باید روی ناحیه مومی لباس فشار داده شود.

اتوی گرم را به کاغذ یا پارچه فشار دهید. با این کار موم از لباس به حوله های کاغذی منتقل می شود. اتو نباید روی حالت بخار باشد، چون با بخار انجام نمی شود. این روش برای لکه های بزرگتر موم به خوبی کار می کند. مواظب باشید لباس را نسوزانید.

لوازم لازم برای پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس

از پاک کننده لکه لباس قبل از شستشو استفاده نمایید. بعد از اینکه روش اتو را امتحان کردید، استفاده از پاک کننده لکه لباسشویی قبل از شستشو را حتما انجام دهید، باید هرگونه لکه های ماندگار موم یا لکه را از آن پاک کند.

شما بهتر است لباس را در داغترین آبی که می توانید بشویید. اگر لباس سفید است از ماده سفید کننده استفاده کنید. این مرحله حتی اگر موم رنگی روی لباس سفید یا رنگ روشن بیفتد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لباس را در خشک کن نگذارید تا مطمئن شوید که لکه از بین رفته است. در غیر این صورت گرما می تواند لکه را ایجاد کند. در عوض ، اگر با لباسهای بسیار ظریف کار می کنید ، آن ها را با دست بشویید.

روش های تميز كردن مبل پارچه ای برای از بین بردن لکه ها

3.پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس با استفاده از روش های جایگزین

1.سشوار را امتحان کنید.

پاك كردن شمع از روي پارچه اگر اتو ندارید یا نمی خواهید از آن استفاده کنید، می توانید راه های دیگری برای رساندن حرارت کافی به موم پیدا کنید که باید بتوانید آن را ذوب کرده و از بین ببرید.
حوله های کاغذی را در دو طرف خود قرار دهید ، با استفاده از سشوار برای مدت پنج ثانیه حرارت را در محل لکه قرار دهید و آن را با حوله کاغذی پاک کنید. این روش برای لباسی که می ترسید توسط اتوی خیلی داغ آسیب ببیند، به خوبی کار می کند. در صورت باقی ماندن لکه ممکن است لازم باشد از لکه بردار استفاده کنید و لباس ها را بشویید.

2.لباس را در آب جوش قرار دهید.

فرو بردن لباس در یک ظرف بزرگ آب جوش می تواند موم را از بین ببرد. این روش با افزودن جوش شیرین به آب جوش کامل می شود.
یک کتری خیلی بزرگ بردارید. آب را در آن بجوشانید. 5-6 قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل آب بریزید. لباس را با موم روی آن با چوب یا میله در آب در حال جوش قرار دهید. پس از حدود یک دقیقه، موم باید در آب بیفتد.
لباس را چندین بار در آب فرو کنید. فقط یک دقیقه طول می کشد تا موم نرم شود و در کتری بیفتد. نگه داشتن زیاد پارچه در آب جوش با از بین بردن رنگ لباس می تواند به لباس آسیب برساند.
برای لباس های ظریف تر ، می توانید یک حوله را روی قسمت موم زده قرار داده و حوله را اتو کنید. موم از لباس خارج شده و به حوله جذب می شود. با این کار از آسیب دیدن لباس با آب جوش جلوگیری می شود.

3.روغن نباتی یا پاک کننده فرش را امتحان کنید.

برای پاك كردن شمع از روي پارچه اگر لکه ها کوچک باشد، می توانید از روغن نباتی استفاده کنید. مقداری روغن نباتی به موم بزنید. روش دیگر این است که شما باید بیشتر موم ها را خراشیده و سپس به آن پاک کننده فرش بزنید، روی آن را مسواک بکشید.

پاك كردن شمع از روي پارچه و لباس


از محلولهایی مانند رقیق کننده رنگ یا بنزین خودداری کنید. با این حال، می توانید علاوه بر روغن نباتی، از مقدار کمی الکل استفاده نمایید و کمی آن را روی لکه مالش دهید.

4.لباس را در فریزر قرار دهید.

پاك كردن شمع از روي پارچه فقط باید صبر کنید تا موم بر اثر سرما شکننده شود. سپس، می توانید بیشتر موم ها را جدا کنید. فقط باید لباس ها را حدود یک ساعت در فریزر نگه دارید تا این فرآیند کار کند.
ممکن است مقداری موم باقی مانده باشد. در صورت وجود، قسمت لباس را با موم روی آن روی یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را با نوارهای لاستیکی روی کاسه محکم کنید. سپس، آب جوش را روی موم بریزید. این باید موم را ذوب کند. لباس را مثل همیشه بشویید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو