District 9

دنباله‌ی فیلم «منطقه ۹» (District 9) «نیل بلامکمپ» تحت عنوان «منطقه ۱۰» (District 10) تأیید شد. کارگردان فیلم در صحفه‌ی توییتر خود فاش کرده که به همراه «تری تاچل» در حال کار بر روی فیلمنامه است. بلامکمپ تنها به نوشتن یک جمله بسنده می‌کند: «در راه است.» این فیلمساز فیلم «منطقه ۹» را با همکاری تاچل به نگارش درآورد و نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباس‌شده را کسب کرد. آن فیلم ۲۱۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و بلامکمپ را به شهرت رساند. علاوه بر نامزدی اسکار در بخش نویسندگی، فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین نامزد اسکار بود.

بلامکمپ از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که تمایل دارد یک دنباله برای «منطقه ۹» بسازد اما پس از آن فیلم موفق، پروژه‌های «الیسیوم» (Elysium) و «چپی» (Chappie) را ساخت. او در مقطعی قرار بود دنباله‌ای برای «بیگانه» (Alien) بسازد اما این پروژه هیچ‌گاه به تولید نرسید. فیلمساز در سال ۲۰۱۷ به کاربران ردیت گفت که خود را به تولید دنباله‌ای برای «منطقه ۹» متعهد می‌داند اما منتظر فرارسیدن زمان مناسب است.

او در پاسخ به هواداران نوشت: «بسیار خوب، در مورد «منطقه ۱۰» پاسخ اساساً بله است. تمایل دارم که به آن دنیا برگردم و به همراه ویکاس و کریستفر ادامه‌ی داستان را بازگو کنم. در حال حاضر مشکل این است که پروژه‌ها و ایده‌های بسیار زیاد دیگری دارم که می‌خواهم بر رویشان کار و به اتمامشان برسانم… و مهم‌تر از همه، دلیل دقیق تولید «منطقه ۱۰» باید بسیار روشن باشد. فیلم اول چنان مضامین واقعی و موضوعاتی از آفریقای جنوبی را در بر داشت که بر روی رشد من در آنجا تأثیر گذاشت که ما باید اطمینان حاصل کنیم دنباله‌ی بعدی این مسائل را فراموش نکند.»

«منطقه ۹» اقتباسی بود از فیلم کوتاه بلامکمپ (Alive in Joburg) که در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود. این فیلم که با استایل فیلم مفقود شده به تولید رسیده، در نسخه‌ای از شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی روی می‌دهد که دولت وجود بیگانگان فضایی را در «منطقه ۹» تأیید کرده است. یک بیگانه به نام «کریستفر جانسون» سعی دارد از این کمپ بگریزد و به همراه پسرش زمین را ترک کند.