۱۷۵۰کارت بازرگانی رفع تعلیق شد

منبع: برترین ها

84

1399/12/9

21:22


مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هدف ما در افق بلند مدت رسیدن به صادرت ۱۰۰ میلیارد دلاری به ۱۵ کشور همسایه است، گفت: یک هزار و ۷۵۰ کارت بازرگانی رفع تعلیق شد.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هدف ما در افق بلند مدت رسیدن به صادرت ۱۰۰ میلیارد دلاری به ۱۵ کشور همسایه است، گفت: یک هزار و ۷۵۰ کارت بازرگانی رفع تعلیق شد.

احسان قمری امروز در جلسه تجلیل از صادرکنندگان برتر استان اظهار داشت: کشور ایران در سال 99 دو مشکل بزرگ را تجربه کرد. تشدید تحریم‌های ظالمانه و همینطور بحث بیماری کرونا در شش ماهه ابتدایی سال صادرات ما را تحت شعاع قرار داد و بر این اساس به دلیل بسته بودن مرزها در این مدت اضطراب فراوانی مدیران دولتی و مجموعه صادرات کنندگان را فراگرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی و مدیریت بخش دولتی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تقریبا تمامی مرزهای کشور باز هستند و صادرات روند عادی خود را طی می‌کنند. با این تلاش‌ها بود که کاهش 25 درصدی صادرات در شش ماهه نخست در حال حاضر به کمتر از 12 درصد رسیده است و تا پایان سال این رقم کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۷۵۰کارت بازرگانی رفع تعلیق شد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که به درون‌زایی اقتصادی و برون‌گرایی اقتصاد تاکید دارد، با صادرات تحقق پیدا می‌کنند و در این راستا امروز صادر کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم این سیاست و پیشرانان توسعه کشور درحال خدمت هستند.

وی با اشاره به موقعیت عالی کشور و همسایگی با چندین کشور از اطراف عنوان کرد: کمتر کشوری می‌تواند این موقعیت را داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی خوب استفاده کنیم.

قمری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 24 میلیارد دلار صادرات به این 15 کشور همسایه انجام می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در افق بلند مدت به 100 میلیارد دلار صادرات برسیم و صادرکنندگان ما به این توانمندی دست پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به شدت تحریم‌ها و تلاش همه جانبه دشمن برای جلوگیری از صادرات ابراز کرد: طراح تحریم‌ها علیه ایران در کتاب خود تاکید می‌کند که در دو جا ایران را مورد هدف تحریم قرار داده‌ایم، نخست اینکه در مقابل صادرات بایستیم و دوم اینکه اجازه دهیم واردات کالاهای لوکس انجام شود.

این مسئول افزود: اصول کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این اساس است که تولید داخل با محوریت صادرات انجام شود. از تاریخ 12 آبان 99 مسئولیت ایفای تعهدات اصلی صادرکنندگان به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگشته و سایر بخش‌ها به عنوان همکار وزارت صنعت و معدن همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید موانع سد راه صادرکننده و بخش خصوصی رفع شود، تاکید کرد: برخی موانع برون‌زا بوده و در اختیار هیچکس نیستند، اما یکسری از این محدودیت‌ها وجود دارند که باید رفع شوند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: خوشبختانه مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان محل ورود موقت حل شده است و تا پایان سال این مسئله ختم به خیر خواهد شد. بعضی دوستان نیز مشکلات ریالی در خصوص صادرات به عراق و افغانستان داشتند که به لطف خدا این مشکلات نیز حل خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل دو کارگروه کمیته اقدام ارزی و کارگروه پایش رفتار تجاری تصریح کرد: خوشبختانه از 2 هزار و 500 کارت بازرگانی واحدهای تولیدی که ارز خود را برنگرداندند و تعلیق شده بودند، یک هزار و 750 کارت بازرگانی رفع تعلیق شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو