زیارتگاه سید عبیدالله در روستای هجیج

زیارتگاه سید عبیدالله در روستای هجیج


منبع: پرشین وی

92

1399/12/10

00:13


ما در این مطلب قصد داریم روستای هجیج جاذبه ای شگفت انگیز در دل کوه های کرمانشاه را برایتان به اشتراک بگذاریم در ادامه همراه ما باشید

زیارتگاه سید عبیدالله در روستای هجیج

روستاهای زیادی در سراسر ایران زیبایمان وجود دارد که دارای
طبیعت منحصر به فرد و معماری خاصی است ما در این مطلب از پرشین وی
قصد داریم برای شما عزیزان  را با روستای زیبای هجیج و امامزاده سید عبیدالله هجیج آشنا
کنیم این روستای زیبا بافت منحصر به فردی دارد که دیدگان را به خود جلب می کند

امامزاده سید عبیدالله هجیج

زیارتگاه سید عبیدالله یکی از زیارتگاه ها و بقعه های متبرکه شهرستان پاوه بقعه سید عبید الله می باشد
این سید بزرگوار بنا به روایات برادر امام هشتم می باشد .

زیارتگاه سید عبیدالله
منطقه کوهستانی روستای هجیج ترکیب خاص معماری آن پوشش و زبان ویژه این مردمان از جاذبه های دیدنی روستای
هجیج می باشد .

زیارتگاه سید عبید الله معروف به کوسه هجیج سالهای اخیر بازسازی و مرمت گردید.

امامزاده سید عبیدالله هجیج

امامزاده سید عبیدالله هجیج

بیشتر بدانید از روستای هجیج در کرمانشاه

کرمانشاه، سرزمینی کهن و میراثی باقی مانده از ایران باستان است. این استان در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده و در تمام این سال های مردمان این شهر توانسته اند هویت اصیلشان را حفظ کنند. جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی در این استان وجود دارد که سبب شده سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی به سمت آن روانه شوند. اما در این مطلب می خواهیم درباره روستای هجیج در کرمانشاه صحبت کنیم. این روستا از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است و در دره‌ای زیبا و در جنگلی انبوه قرار گرفته است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره روستای هجیج در کرمانشاه بدانید.

مطالب مرتبط:آبشار پیران، قلب جوان کرمانشاهعمادالدوله، مسجدی تاریخی در کرمانشاه
روستای هجیج در کرمانشاه یکی از پر جاذبه ترین نقاط استان کرمانشاه است و از مناطق دیدنی اورامانات است. این روستا در ۲۵ کیلومتری شهرستان پاوه قرار گرفته و به دلیل پلکانی بودن از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. همچنین با کوه‌های سنگی، مناظر سرسبز، چشمه‌های خروشان و مسیر پرپیچ و خم که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند همین خود دلیلی است که دوستداران طبیعت را به سمت خود سالانه جذب می کند. به علت کمبود زمین، پشت بام هر منزلی حیاط منزل پشتی محسوب می‌شود، طبعاً محل بازی بچه‌ها و تفرجگاه والدین است.

روستای هجیج در کرمانشاه

روستای هجیج در کرمانشاه

فلسفه نام گذاری روستای هجیج

علت نام گذاری این روستا، قرار گرفتن آن در مکانی که به آن هجیج گفته می شود، معنای این واژه دره ی سرسبز و عمیق است و از آنجا که این روستان در این دره قرار دارد به آن هجیج گفته می شود.

بهترین زمان سفر به روستای هجیج
شرایط آب و هوایی که این روستا داراست، معتدل و کوهستانی است و در فصول گرم سال آب و هوای معتدلی در آن برقرار است. فصل بهار گل های رنگارنگ و بی نظیری بر روی دامنه های کوه های این منطقه می روید و فضای دیدنی در آن به وجود می آید. فصل زمستان اما سرمای سختی در این روستا برقرار است، بنابراین اگر اهل طبیعت گردی و کوهنوردی در شرایط سخت نیستید فصل زمستان شرایط خوبی برای رفتن به این منطقه نمی باشد.

زیارتگاه سید عبیدالله در روستای هجیج

روستای هجیج در کرمانشاه

جاذبه های روستای هجیج

طبیعت بکر روستای هجیج
طبیعت دیدنی در این روستای پلکانی وجود دارد که هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. البته باید بدانید که همه چیز به خانه هایی که در این منطقه پلکانی وجود دارند ختم نمی شود و با کمی فاصله گرفتن از خانه های روستایی و ادامه دادن مسیر در جاده تصاویری از طبیعت بی نظیر این روستا را خواهید دید. در سمت چپ جاده چشمتان به غاری بر دامنه ی کوه خواهد افتاد که قطر دهانه ی آن ۶ متر است. در تمام فصل های سال از میان این غار آبی پرفشار جریان دارد که از قلب زمین می جوشد و در رودخانه ی سیروان جاری می گردد. مردم هجیج نام این چشمه را بل گذاشتند.

امامزاده سید عبیدالله هجیج

روستای هجیج در کرمانشاه

امامزاده سید عبیدالله هجیج

روستای هجیج در کرمانشاه

امامزاده سید عبیدالله هجیج

روستای هجیج در کرمانشاه

شهر خبر / eligasht

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو