طرز تهیه ساندویچ بادمجان و گوشت

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و گوشت چرخ کرده خوشمزه

این غذا، یک غذای ساندویچی است که با ترکیب گوشت و بادمجان تهیه می شود. این غذا را اگر در نان باگت کوچک لقمه ای تهیه کنیم می توانیم به عنوان فینگر فود در جشن های تولد مورد استفاده قرار دهیم. این غذا با داشتن پنیر پیتزا و مخلوط سس های مختلف، طعم بسیار خوبی دارد که می توان به عنوان فست فود نیز در رستوران ها آن را سرو کرد.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
بادمجان۲ عدد
نان باگت۲ عدد
پنیر پیتزا۵۰ گرم
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
آویشن و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس ساندویچ
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت ساندویچ بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ بادمجان و گوشت چرخ کرده ابتدا بادمجان را شسته و پوست می کنیم و به صورت ورقه های نازک برش می زنیم. در ادامه بادمجان ورقه شده را داخل آب و نمک به مدت نیم ساعت خیس می کنیم تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

سپس بادمجان ها را شسته و با یک پارچه تمیز آن را خشک می کنیم. سپس بادمجان ها را در کمی روغن سرخ می کنیم یا در تابه گریل می کنیم و کنار می گذاریم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن می گذاریم روی شعله گاز تا گرم شود.

مرحله سوم

گوشت را از فریزر خارج کرده و همانطور که منجمد است، درون تابه می اندازیم. وقتی مقداری از هم باز شد، تکه تکه می کنیم ولی می خواهیم به صورت تکه ای سرخ شود و نباید مانند مایه ماکارونی کاملا ریز شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت خلالی ریز می کنیم و در یک تابه دیگر با روغن سرخ می کنیم. سپس پیاز ها را به گوشت اضافه می کنیم. ادویه ها را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها خارج شود.

مرحله پنجم

وقتی کامل گوشت و ادویه ها تفت داده شد، زیر گاز را خاموش می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه بر داشته و مواد سس را با هم مخلوط می کنیم تا یک سس یکدست بوجود آید. نان باگت را برداشته و از وسط برش می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از سس را روی نان باگت می ریزیم سپس بادمجان های سرخ شده را به صورت مرتب روی نان می چینیم. در ادامه گوشت و پیاز را هم روی بادمجان ها می چینیم. قارچ ها را به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله هفتم

یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت زیاد قرار می دهیم. وقتی که روغن حسابی داغ شد، قارچ ها را می ریزیم و تفت می دهیم. سپس پنیر پیتزا را اضافه کرده و زیر گاز را خاموش می کنیم و هم می زنیم تا با حرارت تابه، پنیر ها آب شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط قارچ و پنیر پیتزا را روی ساندویچ می ریزیم. سپس مقداری چیپس خلالی و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم. در آخر اسلایس های گوجه فرنگی را اضافه کرده و ساندویچ را می بندیم و سرو می کنیم.