طرز تهیه سالاد کلم و کشمش

طرز تهیه سالاد کلم و کشمش قالبی با ذرت خوشمزه رستورانی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد کلم و کشمش است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود کلم در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که با کشمش و ذرت و هویج، ایجاد می کند، مقوی است و برای سلامتی مفید است. هم چنین به جای سس مایونز می توان از ترکیب مایونز با ماست همزده یا سس ماست استفاده نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم سفید۱ عدد متوسط
کشمش پلویی½ پیمانه
ذرت¼ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد کلم و کشمش

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم و کشمش مجلسی ابتدا کلم سفید را به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی آب به جوش آمد، کلم ها را حدود ۳ تا ۴ دقیقه می جوشانیم.

مرحله دوم

سپس آبکش می کنیم. فوری آب سرد روی آن می ریزیم و می گذاریم تا سرد شود و آبش به طور کامل خارج شود. یک کاسه بزرگ بر می داریم. در صورت تمایل می توانیم برای خوشمزه تر شدن سالاد یک عدد هویج متوسط نیز اضافه کنیم.

مرحله سوم

برای این منظور هویج را رنده می کنیم و داخل کاسه می ریزیم. ذرت پخته شده یا کنسروی که آب آن خارج شده است را اضافه می کنیم. در ادامه کشمش پلویی را که از قبل شسته و گذاشتیم خشک شده است، اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در صورت تمایل می توانیم مقداری شوید خشک یا تازه هم اضافه کنیم، برای این منظور شوید را شسته و ساطوری ریز می کنیم و با کلم ها به کاسه اضافه می کنیم. در یک کاسه کوچک، مایونز را با نمک و فلفل مخلوط می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

سپس سس اماده شده را به مواد اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا تمام مواد به سس آغشته شود. در مرحله پایانی سالاد را به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. سپس درون ظرف مناسب سرو می کنیم.