نزدیک نوروز؛ ارزان‌ترین ماسک‌های خانگیِ پوست

نزدیک نوروز؛ ارزان‌ترین ماسک‌های خانگیِ پوست


منبع: برترین ها

105

1399/12/10

08:58


همه‌ی خانم‌ها دوست دارند با پوست‌هایی صاف و درخشان به استقبال سال جدید بروند و به‌همین دلیل در ماه اسفند به‌دنبال راه‌هایی برای جوانسازی پوست هستند. به‌همین دلیل امروز در این مطلب، چند ماسک خانگی موثر در جوانسازی پوست صورت را به شما معرفی خواهیم کرد.

برترین‌ها: همه‌ی خانم‌ها دوست دارند با پوست‌هایی صاف و درخشان به استقبال سال جدید بروند و به‌همین دلیل در ماه اسفند به‌دنبال راه‌هایی برای جوانسازی پوست هستند. استفاده از ماسک‌های خانگی یکی از راه‌های ارزان برای رسیدن به پوست خوب می‌باشد. به‌همین دلیل امروز در این مطلب، چند ماسک خانگی موثر در جوانسازی پوست صورت را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ماسک صورت

۱. ماسک تخم مرغ

تخم مرغ خواص مفید زیادی برای پوست دارد، اما بسته به نوع پوست می‌توان بخش‌های مختلف تخم مرغ را برای تهیه ماسک صورت مورد استفاده قرار داد. اگر پوست خشک دارید که به مرطوب کننده نیاز دارد، از زرده تخم مرغ استفاده کنید. برای پوست چرب، سفیده تخم مرغ بسیار مفید است که می‌توان آن را با کمی لیمو یا عسل ترکیب کرد. برای پوست‌های طبیعی هم می‌توان از کل تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ زده شده را به آرامی روی صورت خود بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. شک نکنید چهره تازه خود را دوست خواهید داشت.

۲. روغن نارگیل

قدرت طبیعی روغن نارگیل می‌تواند هر روز گرد و غبار انباشته، آلودگی و چربی را ازبین ببرد و رطوبت طبیعی پوست را احیا کند. چند قطره روغن نارگیل به صورت خود بمالید. به آرامی آن را به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. صورت خود را با حوله گرم بپوشانید تا منافذ را باز کرده و همه ناخالصی‌ها را بیرون کنید. بعد از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، پارچه را بردارید و روغن را با کیسه حمام تمیز کنید. صورت را نشویید و به روغن نارگیل اجازه دهید پوست صورت نرم و انعطاف پذیر شود.

ماسک صورت

۳. لایه برداری با جوی دوسر

بلغور جو دوسر غنی از خواص ضد التهابی است. این ماده علاوه بر روشن‌سازی پوست و مبارزه با آکنه، به حفظ رطوبت پوست هم کمک می‌کند. با مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر با کمی آب و یک قاشق چایخوری عسل خمیری تهیه کنید. ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

۴. ماسک شیر

نرم کردن پوست‌های زبر، تمیز کننده منافذ عمیق پوست، کنترل روغن پوست، از بین بردن میکروب ها، آبرسانی و از بین بردن تدریجی لک‌های پوست، تنها بخشی از مزایای شیر در سلامتی پوست است. ۱/۴ لیوان پودر شیر را با میزان آب کافی مخلوط کنید تا خمیر غلیظی شود. صورت خود را با این خمیر کاملاً بپوشانید و بگذارید کاملاً خشک شود، سپس با آب گرم بشویید. صورت شما احساس تازگی و جوانی خواهد کرد.

۵. ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. ژل آلوئه‌ورا را برای مدت چند ماه و هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از بهترین روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

ماسک صورت

۶. عصاره گوجه‌فرنگی

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان ماسک باید کمی دقت کرد. چراکه استفاده نادرست از این محصول بی‌نظیر می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

۷. ماسک ماست

ماست باعث درخشش و جوانى پوست می‌گردد. مقداری ماست ساده را روی صورت خود به آرامی بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. برای احیای پوست صورت، می‌توانید با استفاده از ماست، ماسک صورت خانگی دیگری را نیز تهیه کنید. ۱ قاشق چای خوری ماست ساده را با ۱/۴ آب یک پرتقال و ۱ قاشق چای خوری آلوئه ورا مخلوط کنید. حداقل ۵ دقیقه این ماسک را بر روی صورت خود نگه دارید و سپس آن را بشویید.

۸. ماسک خیار

خیار حاوی مقدار زیادی آب است که آب آن پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند. ۲ قاشق چایخوری خیار رنده شده را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید تا یک ماسک صورت آماده کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت

۹. ماسک عصاره لیمو

عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد. یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل بر روی آن بمالید. سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید). اجازه دهید ۱۰ دقیقه آثار لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه تکرار کنید.

۱۰. گلاب یک آنتی‌اکسیدان طبیعی

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود.

۲ قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید. پس از اینکه محلول خشک شد پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

۱۱. ماسک پوست پرتقال

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و سایر آنتی اکسیدان هاست و به کاهش لکه‌های پوستی و حفظ سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کند. پوست پرتقال باعث پاکسازی، لایه برداری و سفت شدن پوست می‌شود. پوست پرتقال را برای چند روز زیر نور خوشید خشک کنید. پوست خشک شده پرتقال را کاملا پودر کنید. سپس ۱ قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال، ۲ قاشق چایخوری آرد نخودچی و مقداری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. خمیر را روی پوست صورت و گردن استفاده کنید. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت

۱۲. ماسک جو دوسر و عسل

برای این ماسک صورت خانگی، از ۲/۳ فنجان جو دوسر فوری شروع کنید و آن‌ها را در حدود ۱/۲ فنجان آب داغ به مدت حدود پنج دقیقه گرم کنید تا مخلوط غلیظ شود. در حالی که منتظر هستید، نصف سیب را درون مخلوط کن با ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ بزنید. به مدت ۴۵ ثانیه در یک پالس مخلوط کنید و سپس مخلوط جو دوسر گرم را به آن اضافه کنید. ۲۰ ثانیه دیگر در یک پالس مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید برای مدت ۱۵ دقیقه بماند.

۱۳. ماسک چای سبز

ماسک چای سبز هم برای جوانسازی پوست صورت مناسب است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به بهبود سلامت پوست کمک کرده و با پیری پوست مبارزه می‌کند. به علاوه چای سبز به عنوان یک محافظ طبیعی در مقابل اشعه UV عمل کرده و از آسیب‌های ناشی از خورشید پیشگیری می‌کند.

نصف قاشق چایخوری آب لیمو و کمی پودر زرد چوبه را به دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود استفاده کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

یک روش دیگر برای استفاده از چای سبز به این صورت است که ۲ قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده ترکیب کنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود استفاده کنید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

ماسک صورت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو