عذرخواهی آقای مجری از مقایسه ستاره‌های پاپ با ویروس کرونا

منبع: ایران آرت

73

1399/12/10

08:59


سخنان عجیب مجری یک برنامه رادیویی درباره گروه بی‌تی‌اس با انتقاد شدید هواداران این گروه پرطرفدار کره‌ای همراه شد.

ایران آرت: گروه بی‌تی‌اس کره جنوبی یکی از گروه‌های موسیقی کی‌پاپ است که شهرت جهانی دارد. چندی پیش، نماآهنگ "دینامیت" که پر از رقص و تحرک است، در ۲۴ ساعت پس از انتشار بیش از ۱۰۱ میلیون بار دیده شد.

این گروه درباره آهنگ "دینامیت" گفته بود، می‌خواهند با این ترانه "انرژی مثبت، امید، عشق، پاکی" را منتقل کنند.

ماتیاس ماتوشیک مجری رادیو در برنامه‌ای، این گروه را "یک ویروس بی‌ارزش" دانسته و گفته بود: "به این امید که برای این یکی هم به زودی واکسنی ساخته شود."

او در همین رابطه در برنامه خود افزود: "نمی‌توانید من را به بیگانه‌هراسی متهم کنید. ماشین من ساخت کره جنوبی است. من با حال‌ترین ماشین را دارم."

به گزارش بی‌بی‌سی، این سخنان واکنش شدیدی را بین طرفداران گروه بی‌تی‌اس و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و آقای ماتوشیک را به پراکندن سخنان نژادپرستانه و توهین‌آمیز متهم کردند.

شدت واکنش‌ها به حدی بود که آقای ماتوشیک را واداشت درباره گفته‌های خود توضیح دهد. او گفت قصد "توهین نژادپرستانه" نداشته و گفته‌های خود را در مقایسه این گروه با ویروس کرونا را "کاملا نادرست" دانست.

بی تی اس

شبکه رادیویی که آقای ماتوشیک در آن مجری‌ است، نیز بیانیه‌ای در این رابطه صادر کرد. این بیانیه ضمن دفاع از بیان اظهارنظرها به شکل "به روشن و آزادانه"، گفته‌های مجری را "زیاده‌روی" دانست.

بنا به این بیانیه، "از خصوصیات این برنامه این است که مجری نظر خود را به روشنی و آزادانه بیان کند ...اما مجری در انتخاب کلماتش زیاده‌روی کرده و قصد آزرده خاطر کردن طرفداران بی‌تی‌اس را نداشته است."

با این همه، برخی فعالان اجتماعی معتقدند این گونه اظهار نظر نشانگر "روحیه نژادپرستانه و ضدآسیایی" است.

بنا به گزارش سازمان ملل که به تازگی منتشر شده، در سال گذشته، طی سه ماه هزار و هشتصد رفتار نژادپرستانه با آسیایی‌های مقیم آمریکا صورت گرفته است.

این گزارش اضافه کرده که حملات نژادپرستانه با شیوع ویروس کرونا مرتبط است.  

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو