طرز تهیه کیک سمولینا

طرز تهیه کیک سمولینا با آرد سمولینا خوشمزه

کیک سمولینا با توجه به وجود سمولینا در پخت آن، بسیار مقوی و با خاصیت است. این کیک یک کیک ساده سه تخم مرغی است و با مارمالاد یا مربا می توان آن را فیلینگ کرد. این کیک جرو انواع کیک های کافی شاپی است و با چای و قهوه سرو می شود. این کیک را می توان با شکلات آب شده یا پودر نارگیل و پسته و پودر قند تزیین کرد.

مواد لازم کیک سمولینا
آرد سمولینا۱ پیمانه
آرد سفید قنادی½ پیمانه
بکینگ پودر۱ و یک سوم قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
تخم مرغ۳ عدد
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر یا ماست½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
مارمالاد، شربت بار و شکلاتبرای تزیین

دستور پخت کیک سمولینا

مرحله اول

برای تهیه کیک سمولینا خوشمزه و مجلسی ابتدا آرد سمولینا و آرد قنادی و بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

قالب هم با کره چرب کرده و روی آن را آرد پاشی می کنیم. یا کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه آن را با همزن می زنیم تا حجیم و کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله سوم

ماست و روغن را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. سپس مخلوط آرد را اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. یا ۱۰ ثانیه با دور کند همزن می زنیم. تا مایه یک دست شود. مایه را درون قالب می ریزیمو در فر گرم شده قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۴۵ دقیقه می گذاریم تا بپزد. سپس کیک را از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس آن را از قالب خارج می کنیم و داخل ظرف سرو قرار می دهیم. این کیک شیرین است.

مرحله پنجم

به علت وجود آرد سمولینا معمولا با شربت یا مارمالاد سرو می شود. می توان کیک را به صورت دولایه تهیه کرد و بین آن را با مارمالاد یا مربا فیلینگ کرد و با پودر قند یا پودر نارگیل و پسته تزیین نمود. می توان روی کیک را با شکلات ذوب شده و ترافل تزیین نمود.