نگاهی به جزئیات برپایی نخستین نمایشگاه آنتی‌فشن در رشت | میرسنبل: واکنش به مد روز از ابعاد گوناگون در جریان است

78

1399/12/10

09:52


مرسده میرسنبل، از فعالان عرصه مد و لباس در استان گیلان از برپایی نخستین نمایشگاه آنتی‌فشن در شهر رشت خبر داد و گفت: آنتی‌فشن اصطلاحی کلی است برای توصیف استایل‌هایی که آشکارا مد روز را به چالش می‌کشند.

نگاهی به جزئیات برپایی نخستین نمایشگاه آنتی‌فشن در رشت | میرسنبل: واکنش به مد روز از ابعاد گوناگون در جریان است

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مرسده میرسنبل از فعالان عرصه مد و لباس در استان گیلان، درباره جزئیات برپایی نمایشگاه آنتی فشن در شهر رشت به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این رویداد به شکل انفرادی و البته با مشارکت و همراهی برندهایی در زمینه طلا و جواهر و محصولات بهداشتی و زیبایی از سوم بهمن ماه لغایت سوم اسفندماه برپا شده است.

او درباره موضوع نمایشگاه «آنتی فشن» توضیح داد: آنتی فشن به معنای ضد مد، اصطلاحی کلی است برای توصیف استایل‌هایی است که به وضوح مد روز را به چالش می‌کشند و گاهاً هم از این عنوان به صورتی هدفمند و در راستای تمسخر برند پوشی از این سبک استفاده می‌شود.

میرسنبل با اشاره به اینکه جریان ضد مد، اوایل قرن 18 میلادی در پی نارضایتی زنان از مد آن دوره شکل گرفته است، تصریح کرد: تمامی استال‌هایی که از مد روز فاصله دارند در این حوزه قرار می‌گیرند و شرایط طبیعی، فرهنگی، هنری و سیاسی جامعه بر این جریان اثر می گذارد هر چند که امروزه به جرئت می‌توان شرایط اقتصادی را نیز به این گزینه‌ها اضافه کرد.

او در ادامه گفت: نمایشگاه در شرایطی برپا شد که همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا، نیاز به دریافت مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا بود. از سویی دیگر در یک سال اخیر برند مرسده را به ثبت رسانده‌ام و در نتیجه این نمایشگاه را به شکل انفرادی و از میان مجموعه آثار خودم برپا کردم.

این فعال عرصه مد و لباس در استان گیلان با نقد برخی مشکلات و چالش‌ها در امر دریافت مجوز برگزاری رویدادها از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس بیان کرد: به نظر من بخش خصوصی ثابت کرده در سایه قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد خوبی داشته است. در این راستا به زعم من کارگروه ساماندهی مد و لباس باید به روند ارائه مجوز به فعالان استانی سرعت بخشد و شرایط را تسهیل کند چرا که  گاهی طولانی شدن فرایند دریافت مجوز و سخت‌گیری‌ها در روند این فرایند آسیب‌های جبران‌ناپذیر به فعالان بخش خصوصی وارد می‌کند و گاهی همراهی اتحادیه‌ها و جریان صنفی را در امر برگزاری رویداد به بخش دولتی ترجیح می‌دهند.

IMG-20210225-WA0055

IMG-20210225-WA0053

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو